ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

L’empresa catalana NZero introdueix les seves ceres ecològiques a 300 botigues d’esquí d’Alemanya

L’empresa catalana NZero introdueix les seves ceres ecològiques a 300 botigues d’esquí d’Alemanya
  • Per aquest projecte d’internacionalització l’empresa ha comptat amb el suport d’ACCIÓ per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Berlín.
  • NZero ha creat una cera sostenible per a esquís pionera al món, elaborada amb components vegetals i sense utilitzar derivats del petroli.

L’empresa catalana NZero ha començat a introduir les seves ceres ecològiques per a esquís a 300 botigues d’esquí d’Alemanya, el 85% del total, amb el desplegament d’una xarxa comercial en aquest país. El volum d’aquest mercat és d’uns 14 milions de dies d’esquí venuts anuals, gairebé el triple que a l’estat espanyol, i concentra el 7% del mercat de consum mundial del sector. NZero ha desenvolupat un producte sostenible pioner al món, totalment elaborat amb components vegetals i 100% biodegradables, que descarta l’ús de derivats del petroli.

Per aquest projecte d’expansió internacional a Alemanya, NZero ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa -depenent del Departament d’Empresa i Treball-, per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Berlín. Alhora, NZero també ha rebut un ajut de 105.000 euros dels Nuclis d’R+D empresarial d’economia circular d’ACCIÓ i l’Agència de Residus de Catalunya per desenvolupar biolubricants orgànics per l’àmbit de la mobilitat sostenible a partir de residus.

La introducció de NZero a Alemanya permet a l’empresa accedir a un dels principals mercats mundials per als esports de neu. Per al seu General Manager, Guillem Capellades, “Alemanya és un dels motors econòmics europeus i també del món de l’esquí, juntament amb Àustria i Suïssa, que és on es concentra el gran mercat europeu d’aquest sector”.

L’empresa catalana ha desenvolupat i fabrica a Catalunya, amb la col·laboració del centre tecnològic Leitat, una cera per a esquís pionera al món pel seu enfocament plenament sostenible. “Essent una activitat tan lligada a la natura, utilitzar productes que no contaminen hauria de ser prioritari”, reflexiona Capellades.

Les ceres permeten que els esquís llisquin en un camp molt abrasiu com ho és la neu. “Fan de coixí entre la fricció dels cristalls de gel i l’esquí. Fins ara s’han fet amb derivats del petroli, que costa molt que siguin absorbits pel medi ambient, i quan es fon la neu es filtren al subsòl i acaben arribant als rius o, fins i tot, al mar”, recorda Capellades. Es tracta de l’únic producte de la seva categoria premiat en la categoria Eco Responsibility a la fira ISPO de Munic, la més important del món dedicada al sector de l’outdoor.

El desplegament d’una xarxa comercial que permeti a l’empresa accedir a gairebé la totalitat del mercat alemany ha estat possible gràcies al suport de l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Berlín. “La proximitat al mercat de l’oficina d’ACCIÓ ha estat la solució per accedir a uns canals difícils d’abordar des de fora”, valora Capellades.

L’estratègia de l’empresa passa per vendre els seus productes tant a esquiadors individuals com a les mateixes estacions d’esquí per al seu material de lloguer. “Els gasos que emet l’aplicació de les ceres tradicionals amb la planxa són tòxics i el nostre producte hi aporta un valor afegit. Tant els esquiadors individuals com les estacions valoren cada cop més aquesta garantia de sostenibilitat”, conclou el responsable de NZero.

L’empresa, fundada al 2015 a Barcelona, dedica un 65% de les seves vendes a l’exportació. Actualment és present a mercats europeus com el de Finlàndia, Suècia, Noruega o França, així com al de Corea del Sud; amb la previsió d’ampliar la presència a nous mercats com l’italià o el japonès durant el 2022.

Alemanya concentra el 7% del mercat de consum mundial del sector