Segons dades d’ACCIÓ fetes públiques en el marc de la Setmana de la Internacionalització, més de 1.600 empreses venen els seus productes i serveis a l’estranger des del Camp de Tarragona
- Les exportacions tarragonines es dirigeixen principalment als mercats de França, Alemanya, els Estats Units, Bèlgica i Itàlia.
- Per sectors, els més exportadors són l’automoció, la química i plàstics i l’alimentació.
El nombre d’empreses exportadores a la vegueria del Camp de Tarragona ha crescut un 13% respecte el 2019, l’últim any abans de l’afectació per la pandèmia de la covid-19. Concretament, a les comarques tarragonines (Alt Camp, Baix Camp, Conca de Barberà, Priorat i Tarragonès) hi tenen presència 1.604 empreses que venen els seus productes i serveis a l’estranger. Són dades d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball.
Aquestes xifres s’han donat a conèixer durant la jornada celebrada aquest dijous a la Cambra de Comerç de Tarragona en el marc de la Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ. L’acte, que s’ha realitzat en un format híbrid (presencial i online), ha reunit una trentena d’assistents i ha comptat amb la participació dels directors de les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya a Nairobi, Johannesburg i Casablanca.
Les empreses de Tarragona al món
Per la delegada territorial d’ACCIÓ al Camp de Tarragona, Mònica Boquera, “aquestes xifres són molt positives i demostren que les empreses exportadores estan resistint millor els efectes de les crisis que estem vivint”. En aquest sentit, Boquera també assenyala que les xifres “mostren la realitat de les empreses exportadores del Camp de Tarragona més enllà de l’enfocament tradicional centrat en la química i l’automòbil, amb un gran nombre de companyies internacionalitzades també en sectors com l’alimentació o els vins i caves”.
L’impacte de la pandèmia no ha estat un obstacle per al creixement del nombre d’empreses internacionalitzades. En aquest sentit, les exportacions amb origen al Camp de Tarragona es dirigeixen principalment a mercats com el de França, Alemanya, els Estats Units, Bèlgica i Itàlia.
Pel que fa als sectors amb més presència internacional, lideren les exportacions, per volum de facturació, el de l’automoció, la química i plàstics, l’alimentació, la logística de mercaderies i el packaging. Per nombre d’empreses, els sectors amb més companyies exportadores són el de l’alimentació i el dels vins, caves i begudes.
Per nombre d’empreses, els sectors amb més companyies exportadores són el de l’alimentació i el dels vins, caves i begudes.
La Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ és el principal acte que se celebra anualment a Catalunya per promoure la internacionalització del teixit empresarial català. Es tracta d’un acte fortament consolidat -aquest 2022 se celebra la 29a edició- i que enguany s’ha convertit també en el punt de trobada entre tots els agents público-privats del país que donen suport a l’empresa catalana en els seus processos d’expansió a l’estranger. L’objectiu és sumar esforços entre la Generalitat, mitjançant ACCIÓ, les associacions, cambres i entitats catalanes per enfortir el suport a l’empresa en els seus processos de sortida a l’exterior.
La Setmana de la Internacionalització va començar dilluns i s’allargarà fins divendres a Barcelona i arreu del territori