L’Ajuntament de Banyoles és l’entitat de la Xarxa Emprèn que ofereix un servei integral a les persones emprenedores d’aquest territori

El Pla de l’Estany és una comarca situada al nord-est de Catalunya, a la plana de l'estany de Banyoles, que limita amb les comarques de la Garrotxa, l’Alt Empordà i el Gironès. Va ser creada l'any 1988 i la formen onze municipis, dels quals Banyoles n'és la capital per raons històriques, econòmiques i demogràfiques.
Amb una població de 33 mil habitants, l’economia de la comarca té una base agrícola gràcies, en part, a l'abundància d'aigües i a la qualitat dels sòls. La ramaderia, especialitzada en el bestiar boví, el porcí i l'aviram, n’és un bon complement. La indústria continua centrada a Banyoles i s'estén, seguint els eixos de les carreteres, a Girona i a Olot, als municipis de Porqueres, Cornellà del Terri, Palol de Revardit i Serinyà.
L’Ajuntament de Banyoles, a través del seu Servei d’Emprenedoria i Assessorament Empresarial, és l’entitat de la Xarxa Emprèn que treballa per al foment de l’emprenedoria en aquest territori.
Suport integral i manteniment del teixit econòmic i productiu
L’Ajuntament de Banyoles ofereix suport, orientació i assessorament a nous emprenedors i emprenedores per posar en marxa la seva idea de negoci, així com ajuda en el desenvolupament del pla d’empresa. Igualment, realitza l’acompanyament durant totes les fases i tràmits, proporcionant informació sobre ajuts, subvencions i fonts de finançament, i oferint una formació especialitzada i de qualitat. Així, amb l’objectiu de contribuir a la consolidació d’aquests nous negocis, s’organitzen sessions i jornades tècniques, seminaris, píndoles formatives i cursos d’acord a les necessitats detectades.
D’altra banda, també es duen a terme accions de sensibilització en cultura emprenedora als centres educatius de la ciutat i altres xerrades divulgatives sobre el serveis oferts.
Finalment, des del 2013, aquest consistori és Punt d’Atenció Reempresa, oferint de forma gratuïta assessorament i acompanyament a persones empresàries que busquen un relleu per al seu negoci i també a persones emprenedores que valoren comprar un negoci en funcionament abans de crear-ne un des de zero. La finalitat d’aquest servei és trobar relleu i donar continuïtat a negocis que d’altra manera tancarien, salvant llocs de treball i mantenint el teixit econòmic i productiu del territori.
Des de 2019 fins a l’actualitat, l’Ajuntament de Banyoles ha atès més de 400 persones i s’han constituït 98 nous negocis. D’entre aquests, l’Ajuntament de Banyoles n’ha volgut destacar l’impulsat per la Sandra Basciano i l’Alma L. Basciano, mare i filla creadores de Palmi Studios, empresa dedicada al disseny i la creació artesanal d’espelmes veganes.
“A casa sempre hem tingut idees creatives i Palmi va ser una d’elles. Aquest projecte va néixer el 2021, en un moment de canvi personal i molta introspecció en el que vaig començar a fer ús de les espelmes. M'ajudaven amb l'ansietat”, recorda l’Alma, qui afegeix: “Vaig animar la meva mare a fer el pas d’emprendre un projecte juntes i avui dia seguim creant de la mà. Ens especialitzem en espelmes de soja de disseny, tot i que ara hem començat a diversificar amb nous productes relacionats amb el self-care”.
Pel que fa al suport rebut per part de l’Ajuntament de Banyoles, afirma: “Ens hem sentit súper abraçades en molts aspectes. Al Servei d’Emprenedoria i Assessorament Empresarial compten amb grans professionals que ens han ajudat sempre que ha estat necessari. Estem molt agraïdes! Ara seguim treballant perquè Palmi creixi mica en mica i així poder viure els nostres somnis”.
Al web Serveis Per Emprendre trobem altres recursos per al foment de l’emprenedoria al Pla de l’Estany, com el centre de coworking “El Niu” del Centre d’Iniciatives Empresarials del Consell Comarcal, que proporciona un espai de treball per a joves emprenedors que tinguin un projecte empresarial innovador i que estiguin interessats a portar-lo a terme. El Niu els facilita els serveis bàsics necessaris per donar forma i consolidar els nous projectes d’empresa, i esdevé, així, punt de trobada per a les empreses de nova creació. Aquestes empreses disposen de diversos serveis agrupats en quatre blocs: serveis logístics, serveis empresarials, serveis tecnològics i serveis de dinamització.
Enllaços relacionats
- Serveis per Emprendre (Obre en una nova finestra)
Escriu "Pla de l’Estany" en el cercador del web i hi trobaràs entitats públiques i privades que ofereixen serveis d'Emprenedoria, viver d'empreses, espais de coworking, borses de negocis i serveis...
- Entitats de la Xarxa Emprèn (Obre en una nova finestra)
Cerca l'entitat de la teva comarca.
- Com adherir-se a la Xarxa Emprèn (entitats) (Obre en una nova finestra)
L'Ordre EMT/56/2023, de 24 de març, permet que les entitats de l'ecosistema emprenedor català puguin formar part de la Xarxa Emprèn, rebin o no subvencions.
- Ajuntament de Banyoles (Obre en una nova finestra)
- El Niu - Centre d’Iniciatives Empresarials del Consell Comarcal del Pla de l’Estany (Obre en una nova finestra)