
Imatge de Matthew Manuel (Unsplash)
Microsoft ha triat Barcelona com a base d'operacions per al seu nou hub de I+D especialitzat en l'aplicació de tecnologies d'Intel·ligència Artificial per a la millora de l'experiència d'usuari al web. Una gran notícia que de nou situa a Catalunya al capdavant de la innovació tecnològica.
Aquest hub que s’instal·larà a Barcelona és una oportunitat per buscar i atraure talent de tots els països d’Europa. S’afegeix el fet que el hub comptarà amb l’equip Search & AI especialitzat en l’aplicació de la intel·ligència artificial que lidera Jordi Ribas, vicepresident corporatiu de Microsoft Corporation als Estats Units i que ja treballen en el desenvolupament de molts productes de Microsoft, que inclouen Windows, Azure i, Bing.
El centre serà un dels vuit centres de recerca amb què compta a nivell mundial la divisió WebXT (Web Experiences Team) de Microsoft, una organització de més de 5.000 persones que presideix Mikhail Parakhin, centrada en el desenvolupament d'experiències d'usuari avançades basades en l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial i aprenentatge profund.
L’organització WebXT funciona com un entorn de start-up, on s'anima a assumir reptes que generin un gran impacte per al consumidor en la seva experiència web i s’enfocarà en 4 grans àrees:
- “Growth & Engagement, que incuba noves idees i estratègies de creixement per atraure nous usuaris a Bing.
- Bing Local Search, responsable d'oferir diferents experiències de recerca i recomanacions locals als més de 500 milions d'usuaris globals de Bing i Web Experiences (WebXT).
- Core Search & AI lidera el Machine Learning aplicat a Microsoft, responsable d'oferir l'experiència de recerca de la més alta qualitat a més de 500 milions d'usuaris actius mensuals a tot el món amb Bing i altres motors de cerca, que funcionen amb tecnologia Bing com Yahoo, DuckDuckGo, Qwant, Ecosia, o noves start-ups com Neeva.
- Whole Page actua com a frontissa de cada peça dins el motor de cerca Bing. Reuneix informació de diferents fonts (inclòs el resultat web i la resposta instantànies), i optimitza l'experiència final de la pàgina de resultats de cerca.”
Més informació: Centre de notícies de Microsoft.