
Fundadores de Cocoro: Eva Polío, Cristina Torres, Laida Memba i Clara Guasch
L’empresa catalana Cocoro és notícia, ha tancat diversos acords de distribució al Regne Unit. Aquesta marca barcelonina de roba interior per a la regla continua la seva internacionalització i espera créixer un 300% l'any que ve. Cocoro ha situat el seu producte i el seu nou concepte de calces menstruals en plataformes on-line basades en el consum responsable i sostenible, De la mà d’un partner local, Cocoro ha situat el seu producte a Spark Etail Group, que opera amb retailers online com Ethical Superstore, Natural Collection, Frank & Faith i Spirit of Nature. A més, l’empresa s’ha posicionat a Amnesty Shop, la plataforma on-line d’Amnistia Internacional, i a la botiga física Coco-Boo, entres d’altres.
Cocoro, liderada per dones, està formada per dues arquitectes, una filòloga i una dissenyadora gràfica (l’Eva Polío, la Laida Memba, la Clara Guasch i la Cristina Torres) són les fundadores de Cocoro que van començar a operar el 2016, després de tancar una ronda de microfinançament a través de Verkami. Van aconseguir recaptar 169.000 euros i va sumar més de 3.400 mecenes. Tres anys més tard va tancar una nova ronda, a través de la qual van vendre participacions de la companyia i van mobilitzar uns 320.000 euros.
La cooperativa Cocoro, empresa d’impacte social, ajuda enormement a l'entorn, creant un producte sostenible, que suposa un gran estalvi econòmic i aporta molta comoditat a les dones. A més contribueix a reduir l'impacte mediambiental, reduint l'ús de tampons i compreses, que suposen un gran problema al nostre planeta.
Per a les fundadores, Cocoro “és també una resposta feminista, tecnològica i ecològica a una necessitat generalitzada que es repeteix 4-7 dies de cada mes durant prop de 40 anys, en més de la meitat de la població mundial”.
Per tancar aquest acord, Cocoro ha comptat amb el suport d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, del Departament d’Empresa i Treball- a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Londres. L’empresa va entrar al mercat britànic de manera virtual com a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19 i pocs mesos abans del Brexit.
Font: Premsa Departament d'Empresa i Treball i pàgina web Cocoro.