145 projectes d’una trentena de centres educatius d’arreu de Catalunya s’han inscrit a la iFest Challenge Competition, que celebrarà la gran final el pròxim 13 de maig a la Sala Paral·lel 62 de Barcelona

La setena edició de la iFest Challenge Competition ja està en marxa amb xifres de rècord pel que fa a la inscripció de projectes. I és que la participació en aquesta fase de l’iFest ha crescut un 25% respecte de l’edició anterior, passant de 119 projectes presentats a 145. Aquestes dades constaten l’interès creixent per aquesta iniciativa promoguda pel Govern de la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’esperit innovador i emprenedor entre els joves.
Entre els reptes que més han captat l’interès dels equips, es troben el proposat per Veritas (“Com podem fer més atractiu Veritas per garantir un consum més ecològic i sostenible entre el jovent?”) amb 29 projectes presentats, i el que planteja Rodalies de Catalunya (“Com podem reinventar l’interior dels trens de Renfe per crear espais més sostenibles i moderns?”) amb 28.
Pel que fa a la territorialitat, la demarcació més participativa continua sent Barcelona, amb 75 projectes. La segueixen Girona, amb 33; Catalunya Central, amb 20, Tarragona; amb 10; i, per últim, Lleida, amb 7. Quant al gènere, la participació femenina representa un 53% del total de participants.
Una vegada tancades les inscripcions, la següent fita seran les semifinals, en les quals participaran fins a 3 equips per cada repte i categoria. Aquestes tindran lloc els pròxims 9 i 10 d’abril i seran en línia. La gran final de l’iFest tindrà lloc el 13 de maig a la Sala Paral·lel 62 de Barcelona, amb les presentacions dels millors equips d’aquesta edició.
Els guanyadors tindran l’oportunitat de participar en una acceleració feta a mida perquè puguin descobrir tot el que ha de fer un emprenedor per impulsar la seva idea de negoci i identificar tots els actors que intervenen durant el procés de creació d’una startup.
L’iFest és una iniciativa de la Generalitat de Catalunya liderada pels departaments d’Empresa i Treball; Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació; Cultura; Educació i Formació Professional; i Recerca i Universitats. La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, l’Hospital Vall d’Hebron, el 3Cat, 42 Barcelona de la Fundación Telefónica, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Veritas, Rodalies de Catalunya-Renfe i Barcelona Music Lab són les organitzacions col·laboradores d’aquesta edició.
Una vegada tancades les inscripcions, la següent fita seran les semifinals en línia dels pròxims 9 i 10 d’abril. Hi participaran fins a 3 equips per cada repte i categoria.