Recentment, el president de la Generalitat, Pere Aragonès i Garcia, va presentar, juntament amb el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró i Ferrer, i la consellera de Cultura, Natàlia Garriga i Ibáñez, el que és el primer Hub digital, audiovisual i del videojoc.

Un parc i centre de recerca, d’innovació i producció esdevindrà un projecte que serà un dels grans reclams de la ciutat i que oferirà l'oportunitat de creixement als que es consideren "els grans players" del sector. A més a més, proporcionarà el desenvolupament necessari per a aquells qui ho necessitin, de manera que Catalunya sigui un dels motors de l'anomenada indústria 4.0.
Aquest macroprojecte pretén així realitzar una important rehabilitació de l’àrea de les Tres Xemeneies, patrimoni històric del Besòs, per convertir-la en un punt d’atracció per a les indústries digitals, de l’audiovisual i del videojoc. Un espai que permetrà captar talent tant nacional com internacional i formar els professionals del sector apostant per la innovació.
Una proposta, que té previst veure la llum l'any 2030, compta amb un pressupost de vora 450 milions d'euros i que vol convertir-se en un referent pel que fa a innovació, desenvolupament i professionalització dels sectors que formen aquest Hub.
La creació d'aquest Hub digital, audiovisual i del videojoc ha sigut una proposta treballada de manera conjunta de dues entitats formades pel Clúster Audiovisual de Catalunya i l'Institut Català de les Indústries Culturals del Departament de Cultura.
El Clúster Audiovisual de Catalunya és una xarxa que integra dos segments de negoci principals: Entertainment & Media i Comunicació, Publicitat i Esdeveniments per l’altra. Aquí s’inclouen diferents empreses de producció i postproducció, platós, parcs audiovisuals i tecnològics entre d’altres. Formant una xarxa de valor interconnectada.
D’altra banda, l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICEC) ofereix formacions, subvencions i finançament a més a més d’ajudar amb tràmits i gestions audiovisuals a aquelles entitats que es puguin beneficiar dels seus serveis.
La proposta pretén ser un dels espais més preparats de tot el sector convertit l'anomenat Catalunya Media City en referent en instal·lacions, espais, tecnologies, recerca i desenvolupament.
La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, va voler expressar la importància d'aquest Hub, per tal de generar i mantenir tot el talent amb el qual comptem a Catalunya, ja que tant el sector audiovisual com el dels videojocs són una porta al món que genera un gran impacte econòmic.
Recentment, l'Àrea d'Emprenedoria i Formació participa a la Taula del Sector del Videojoc amb diferents activitats programades per donar suport a les tasques d'assessorament del personal tècnic de la Xarxa Emprèn.
Aquest macroprojecte pretén realitzar una important rehabilitació de l’àrea de les Tres Xemeneies, patrimoni històric del Besòs, per convertir-la en un punt d’atracció per a les indústries digitals, de l’audiovisual i del videojoc