• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Namíbia

Mineria i turisme, dos puntals de creixement per a Namíbia

L'economia de Namíbia presenta una evolució econòmica positiva, lligada en gran part al sector tradicional de la mineria que suma la majoria d'ingressos per exportacions del país. El turisme és un sector que despunta, afavorit per l'estabilitat política.

Activitats i missions sobre Namíbia i l'Àfrica subsahariana

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci a Namíbia i a l'Àfrica subsahariana

Energia i recursos

Ghana

Energia i recursos


Tractament d'aigües urbanes i industrials

El sud del país, on es concentra la major part de la població i de l'activitat industrial, és relativament ric en aqüífers d'on s'extreu l'aigua, tant per a l’ús domèstic com per a l’ús industrial.

L’aigua procedent del subsòl té un alt contingut en sals i altres impureses que cal eliminar abans de poder passar al seu consum humà o industrial. Es necessiten equips robustos de manteniment assequible i amb un rang de capacitats ampli: des de comunitats petites a complexos urbanístics més grans i indústries de diferents mides. La mineria extractiva també requereix de quantitats elevades d’aigua tractada. Un element addicional a tenir en compte és que les instal·lacions rurals necessitaran, en molts casos, d’una font d’energia que sol ser fotovoltaica.

Indústria farmacèutica

Ghana

Nigèria

Indústria farmacèutica


El sector farmacèutic a Ghana i Nigèria

L'Àfrica occidental importa entre el 60 % i el 80 % del seus medicaments. És un sector estratègic per aquests mercats que volen intentar estimular la producció local i les col·laboracions amb empreses estrangeres per millorar la seva tecnologia.

Els països més avançats de la zona en la producció farmacèutica són Nigèria i Ghana. Nigèria agrupa el 60 % de la producció farmacèutica a la zona ECOWAS i té una base industrial força desenvolupada (la segona del continent després de Sud-àfrica). Ghana té una base industrial més petita que Nigèria, però ha fet esforços en els últims anys per desenvolupar la seva producció local de medicaments. No hi ha producció local d’ingredients (API).

Alimentació

Sud-àfrica

Alimentació

Alimentació especialitzada i gurmet

Logística, e-commerce i distribució


Productes de consum a Sud-àfrica

Sud-àfrica és coneguda com la porta d'entrada a l'Àfrica austral. Es tracta d'un mercat on les cadenes de gran distribució juguen un paper cada vegada més important, algunes d'elles amb una forta presència en altres mercats africans.
El mass market és un sector de l'economia sud-africana que ha experimentat un gran creixement els darrers anys, estimulat per l'important creixement de la classe mitjana i la varietat en els gustos dels consumidors. Els sectors d'alimentació i begudes, i el gurmet en particular, mostren un gran creixement a Sud-àfrica i representen grans oportunitats per als productes d'importació.
Restauració, turisme, cultura i oci

Kènia

Restauració, turisme, cultura i oci


Oportunitats en la indústria turística i els sectors vinculats

El turisme és una de les indústries més importants de Kenya. El país compta amb grans actius naturals, una cultura molt diversa i un important centre de negocis que atrau viatgers de negocis i de turisme regionals i internacionals.
El sector està fortament vinculat amb la indústria del transport, la producció d‘aliments, el detall i l’entreteniment. El Govern vol doblar el nombre de turistes, així com els ingressos que generen, diversificant la seva procedència i l’oferta turística del país, incrementar les pernoctacions i continuar desenvolupant el nombre de places en allotjaments turístics de segment alt. Projectes emblemàtics: ciutats ressort, construcció de nous hotels, millora d'infraestructures de parcs naturals, posicionar Nairobi com un hub multilateral, promoure el turisme mèdic...

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Namíbia: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial