Alertes de comerç internacional
La Comissió Europea ha imposat drets antidúmping sobre les importacions de lisina xinesa, un aminoàcid essencial. Aquestes taxes van del 47,7% al 58,2% sobre les importacions de lisina originàries del país asiàtic.

Alerta de comerç internacional
El passat divendres 11 de juliol, la Comissió Europea va imposar drets antidúmping (aranzels) definitius que van del 47,7% al 58,2% sobre les importacions de lisina originàries de la República Popular de la Xina. Les mesures tenen com a objectiu protegir els productors de lisina de la UE de les pràctiques comercials deslleials. Descarrega l'Alerta de comerç internacional dedicada a la imposició de drets antidúmping a les importacions de lisina xinesa (document .PDF)..
Els drets antidúmping, en vigor des del mateix 11 de juliol, es van imposar després d’una investigació que va demostrar que les importacions de lisina objecte de dúmping procedents de la República Popular de la Xina estaven perjudicant la indústria de la UE. La Comissió de la UE va observar que els preus de les importacions xineses eren molt inferiors als preus de venda de la indústria de la Unió i als preus d’importació de lisina del Brasil, Indonèsia i Corea del Sud. Es va evidenciar, així, que el preu de la lisina xinesa, amb una posició dominant al mercat de la Unió durant tot el període considerat, va exercir una supressió i una depressió de preus per a la indústria de la Unió i també per a les importacions d’altres fonts no xineses.
Els drets imposats haurien d’ajudar els fabricants de lisina de la UE a competir en condicions de més igualtat amb els seus homòlegs xinesos.
Vols saber-ne més? Descarrega l'Alerta de comerç internacional dedicada a la imposició de drets antidúmping a les importacions de lisina xinesa (document .PDF).
ACCIÓ dona suport a les empreses amb interessos comercials a la Xina
ACCIÓ acompanya i assessora les empreses catalanes que exporten, tenen filials o activitats comercials a la Xina, així com aquelles que volen obrir-hi mercat.
- A través de les tres Oficines Exteriors d’ACCIÓ al país, a Hong Kong, a Xangai i a Pequín, s’ofereixen serveis personalitzats a les empreses catalanes. La xarxa de 40 oficines d’ACCIÓ al món ofereix suport en àmbits com la implantació, la cerca de distribuïdors, la concertació d’agendes comercials o l’organització de missions empresarials.
- L'Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització d’ACCIÓ està a la disposició de les empreses catalanes en les operacions relacionades amb els processos d’exportació-importació, com logística, permisos, finançament o normativa, entre d’altres. Es tracta d'un servei gratuït i qualificat de resolució de consultes empresarials relacionades amb l’activitat internacional i que s'atenen en menys de 48 hores.
Nota: Totes les dades tenen finalitat informativa. L'empresa és manté com l'única responsable per l'ús de la informació i els resultats de la mateixa. És obligació de l'empresa verificar la informació abans d'utilitzar-la. ACCIÓ no es fa responsable de cap dany causat per l’ús de la informació.