Alertes de comerç internacional
El comerç marítim es troba actualment en un moment molt complex. Un conjunt de situacions que han provocat que els preus actuals hagin arribat a punts desorbitats.

Alerta de comerç internacional
Primer va ser la fallida de la companyia Hanjin Shipping, després la pandèmia Covid-19 (que va provocar un desequilibri entre l’oferta i la demanda) i l’última ha sigut el bloqueig que l’embarcació EVERGIVEN ha provocat al Canal de Suez i que ha generat una crisi de confiança entre els actors de la cadena de subministrament.
Punts a destacar de la situació actual del comerç marítim
- L’oferta controla el mercat. El 80% de l’oferta està en mans de 10 empreses.
- Impacte en el preu dels contenidors. L’escassetat de contenidors ha provocat una congestió als ports i ha fet que els preus dels contenidors s’hagin disparat.
- Baixa productivitat als ports. La disminució de personal als ports ha provocat que es tardi més a descarregar als ports i, per tant, això repercuteix en el temps que tarden a tornar a Àsia.
- Dependència de la Xina. La Xina és un país productor del qual moltes empreses depenen.
- Els viatges fantasmes. Amb els preus actuals, hi ha línies marítimes que prefereixen, un cop descarregat en els llocs de destinació, anar-se'n buits de tornada, per poder carregar a la Xina com més aviat millor i aprofitar així les tarifes elevades per augmentar els seus ingressos.
- Estratègies de compra. Algunes empreses s’han vist obligades a reformular les seves estratègies de compra i ara s’aprovisionen i acaparen estoc abans que aquest s’acabi.
Enllaços d’interès
Consulta tota l’Alerta de comerç internacional sobre les variacions dels preus del transport marítim (document .PDF).
Nota: Totes les dades tenen finalitat informativa. L'empresa és manté com l'única responsable per l'ús de la informació i els resultats de la mateixa. És obligació de l'empresa verificar la informació abans d'utilitzar-la. ACCIÓ no es fa responsable de cap dany causat per l’ús de la informació.