Articles i altres publicacions
En els darrers anys, i malgrat la crisi, el mercat dels jocs i les joguines ha augmentat un 10% per any a Europa. Les xifres publicades per NPD Group, líder global en l'elaboració d'estudis de mercat sobre el sector del consum, així ho demostren.
A Bèlgica, al llarg dels sis primers mesos de 2009, s'ha enregistrat un augment del 6,7%, és a dir, 92,14 milions d'euros, xifra superior als 86,35 milions d'euros facturats en el mateix període durant el 2008.
El sector de les joguines ofereix bones oportunitats a Bèlgica
Bèlgica, com la majoria de països europeus, importa les joguines principalment de la Xina (90,7%) i les exporta sobretot cap als Estats Units. El mercat belga de la joguina només representa un 2,8% del mercat europeu, un mercat que lidera el Regne Unit (20,8%), seguit de França (20%), Alemanya (16%), Itàlia (7,9%), Espanya (6,7%) i els Països Baixos (5,3%). Els cinc primers països d'aquesta classificació sumen alhora el 77% de les despeses en joguines de l'Europa-25.
Segons dades del CRIOC, centre de recerca i informació de les associacions de consumidors belgues, el 2008 els videojocs van perdre força per primer cop, passant d'un 36% a un 30% de la quota del mercat. Entre les joguines més demandades pels infants belgues es van situar els jocs creatius, les figuretes i les joguines sota llicència, que deriven generalment de pel·lícules d'animació com ara Cars, Star Wars o Transformers. A més, s'ha detectat un retorn de la joguina tradicional i dels jocs de taula, però també l'entrada al mercat de joguines sostenibles i/o socialment responsables. Els supermercats Carrefour, per exemple, disposen a Bèlgica d'una gamma de joguines ecològiques anomenada 'Ecoplanet', especialitzada en les joguines de fusta. Igualment, les vendes dels darrers Nadals evidencien una major preocupació per part dels pares per escollir jocs i joguines que fomentin en el nen valors educatius i l'ús de la imaginació.
Aquestes tendències, així com l'enduriment de la normativa europea respecte a la seguretat de les joguines, suposen una bona oportunitat de negoci pels fabricants catalans del sector.