Articles i altres publicacions
Tot i tractar-se d'un mercat d'una mida molt limitada, es preveu que el mercat de productes gurmet als Emirats Àrabs Units creixerà un 30% en els propers cinc anys.
El creixement de l'índex de la població, l'increment de la renda per càpita i l'expansió de la indústria del turisme són els propulsors del consum d'aliments del país, tenint en compte que l'alimentació és la principal despesa dels consumidors.
El sector
Actualment, el país només és capaç de satisfer la seva demanda domèstica d’aliments. En aquest sentit, convé destacar l’increment del consum de carn, ja que s’estima que la indústria halal creixerà un 20% al 2025. En termes generals, els productes gurmet són poc coneguts als Emirats Àrabs Units i la majoria de la població els considera elitistes, perquè mai no han format part de la dieta habitual del país.
Productes destacats
- Oli d’oliva
- Vinagre
- Conserves de peix
- Formatges
- Xocolata
- Vi
Oportunitat
Els Emirats Àrabs Units constitueixen un mercat d’alt poder adquisitiu. La població local i els expatriats occidentals i residents d’alguns països àrabs com els libanesos, són els que gaudeixen d’un nivell adquisitiu més elevat, i per tant, amb un interès d’alt potencial pels productes gurmet.
La producció local de productes gurmet és escassa. Aquest fet no ha ajudat gaire a la seva difusió entre els consumidors i actualment no és capaç de satisfer la demanda creixent de la població, fruit de la major urbanització, la concentració de la riquesa en les ciutats, l’occidentalització dels gustos i la conscienciació per una alimentació sana.
En termes generals, els productes catalans són ben acollits, ja que són considerats d’alta qualitat i autenticitat. No obstant això, cal tenir present que el mercat gurmet als Emirats Àrabs Units és un mercat de preus, on els consumidors locals es caracteritzen per deixar-se influenciar per la presentació del producte, per la qual cosa l’envàs és un factor primordial a l’hora de comprar. Per aquesta raó és necessari que els productes catalans siguin competitius pel que fa als preus i emprin una estratègia de màrqueting apropiada per tal de distingir-se de productes provinents d’altres països.
Bibliografia