Articles i altres publicacions
L'estudi té l'objectiu d'explorar la situació del disseny a les pime catalanes de l'àmbit manufacturer en relació amb el seu èxit de mercat, analitzant la seva rendibilitat quantitativament i qualitativa.
L'estudi es completa amb una introducció als aspectes conceptuals del disseny, opinions dels professionals i l'apartat de conclusions amb propostes de futur. S'adreça a empreses i professionals del disseny.
Èxit de mercat i Disseny
Realitza un anàlisi quantitativa i qualitativa de l’ús que fan del disseny les empreses catalanes. En primer lloc, ofereix dades sobre la distribució provincial de les empreses estudiades, de l’activitat sectorial, la dimensió econòmica de l’empresa i per nombre de treballadors, els seus productes (línies, gammes, vida mitjana i grau d’èxit en el llançament), el seu mercat (àmbit geogràfic i quotes).
Estudia el posicionament de les empreses respecte al mercat, el procés de desenvolupament del producte (el grau d’importància de diferents aspectes dintre del desenvolupament, l’estratègia)... i el procés de disseny a l’empresa. D’aquest últim aspecte en realitza un anàlisi més detallat.
Avalua el grau de sensibilització vers el disseny als diferents departaments, la importància que se li dóna al disseny i al disseny gràfic, el grau de col·laboració entre els departaments de disseny, màrqueting i enginyeria de producte, la importància que se li dóna al packaging en el disseny de producte.
També estudia el nombre de persones de l’empresa implicades en el disseny, el grau d’externalització de les activitats de disseny i packaging, l’utilització de professionals externs (grau de satisfacció amb aquests, dificultats per trobar-ne), etc.
Examina els coneixements i experiències de disseny de les empreses, analitzant el grau d’utilització de diferents tècniques i metodologies durant el procés de disseny, així com els resultats que n’obtenen de l’aplicació del disseny (valoració, propietat intel·lectual, quantificació dels beneficis derivats, temps de retorn de la inversió en en el desenvolupament d’un nou producte, etc.).