Articles i altres publicacions
Sis startups catalanes viatgen a San Francisco per conèixer i créixer a la meca de l'emprenedoria en el marc del servei Road to Silicon Valley, un programa intensiu que comença a Barcelona i acaba amb una estada de dues setmanes als Estats Units.
Durant la primavera de 2019, les startups catalanes Sequentia Biotech, Nnergix, Allergeneat, Apartool, Busup i Propcrowd van fer una estada de dues setmanes a Silicon Valley en la segona edició del servei Road to Silicon Valley d’ACCIÓ. Totes elles van disposar d’un programa únic i intensiu per conèixer de primera mà la meca de l'emprenedoria i impregnar-se del dinamisme de l'ecosistema digital més innovador del món.
L'aventura d'aquestes empreses va començar unes setmanes abans a Barcelona. En total, una quinzena de startups va participar en una Boot camp inicial dedicat a donar a conèixer la mentalitat i la forma de fer negocis de Silicon Valley i que va acabar amb un pitch competition. Tot plegat, ho van fer guiats per l'entitat especialitzada en escalar startups US·MAC i els equips d'ACCIÓ de l'Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Silicon Valley i de Startup Catalonia. A partir d'aquí, es van seleccionar les empreses finalistes que van viatjar a San Francisco.
Durant les setmanes prèvies de l'estada als Estats Units, les startups van rebre el suport de mentors experts en l’ecosistema californià per preparar la seva proposta de valor, el model de negoci i el pitch. Un cop a Silicon Valley va arribar el moment de la veritat i de posar a prova tot el que havien après a Barcelona. Les startups van tenir accés a possibles inversors, col·laboradors o clients en un bon grapat de jornades de treball. Una oportunitat, doncs, per validar, aprendre i créixer a la meca de l’emprenedoria: "el lloc on ha de ser qualsevol startup".