Casos d'empresa Laura Urquizu, CEO de Red Points
Red Points, l’empresa líder en detecció de falsificacions, pirateria, suplantació d’identitat i distribucions fraudulentes va passar de ser una petita startup el 2014 a convertir-se en una scaleup reconeguda en l’àmbit internacional el 2021. La qüestió és, com s’ho ha fet?
Amb els avenços tecnològics i la gran quantitat d’empreses dedicades a diferents àmbits o sectors, és molt complicat saber si hi ha coses que ja existeixen o, al contrari, encara no han vist la llum. Una cosa semblant li va passar a Laura Urquizu i al seu equip quan l’any 2014 van presentar la seva proposta de valor, sota el nom Red Points, a un mercat que no acabava d’entendre les seves ambicions.
“Fa vuit anys vam presentar una idea molt disruptiva que s’enfrontava a la creació d’un go to market, perquè tot i que a l’inici ens van ubicar a la categoria d’Online Brand Protection, nosaltres no sentíem que era el mercat al qual pertanyíem i vam haver de crear-ne un des de zero”. Amb aquestes paraules, l’actual CEO i presidenta de Red Points ha explicat com, en menys de 10 anys, la seva empresa ha passat de ser una petita startup a una de les principals empreses de detecció de falsificacions, pirateria i frau, en l’àmbit global.
En el marc dels Scaleup Talks organitzats per ACCIÓ i amb l’objectiu de compartir experiències i maneres de fer, Urquizu ha explicat quines són les 7 claus que van ajudar Red Points quan, a més de crear l’empresa, també va haver de crear-ne la categoria i el mercat on actuar:
- Tenir una aproximació real: has de saber quin és l’abast del problema que vols solucionar. En el cas de Red Points la problemàtica era mundial, havien d’arribar a clients de tot el món i van optar per distingir sempre a través de verticals i no per països d’actuació.
- Definir uns objectius clars: és molt important mesurar tot allò que sigui rellevant per l’empresa i establir unes mètriques de negoci clares per controlar que allò que estàs fent funciona i dóna els resultats esperats.
- Apostar per la innovació incremental: més que la innovació disruptiva en un determinat moment, Urquizu remarca la importància d’innovar a mesura que el món avança. Cal millorar i ampliar els conceptes que aborden els productes o serveis oferts, per això Red Points s’enfoca molt en la millora setmana rere setmana.
- Mantenir els valors de l’empresa: quan cal afrontar obstacles i situacions fora del nostre abast, cal mantenir l’essència i la identitat de l’empresa. Així, és molt més fàcil aconseguir un treball en equip eficient i alineat.
- Garantir un clima de seguretat psicològica: Urquizu remarca que per assolir l’èxit, és molt necessari que tot treballador estigui prou tranquil i lliure per poder compartir els seus suggeriments, millores, crítiques i punts de vista.
- Tenir clara la teva visió: és un tret que depèn de l’ambició de cada empresa, però si vols ser un referent dins el teu mercat o categoria, has d’enfocar el teu treball a aconseguir situar-te com a líder al teu mercat. Red Points treballa per ser l’estàndard del seu mercat.
- Definir i crear una categoria: aquest pas és imprescindible a l’hora de desenvolupar la disrupció de la teva empresa, però només es pot assolir quan tens una certa mida. Això si, Urquizu assegura que des que comences a treballar, has de lluitar per aconseguir-ho.
Gràcies a aquestes actuacions i a l’enfocament clau de Red Points, l’empresa emergent s’ha situat com una scaleup ja que ha augmentat la seva facturació en més d’un 20% des que va començar la seva activitat. Tot i això, el treball de l’equip d’Urquizu no ha arribat a la seva fi perquè tots els mercats relacionats amb la tecnologia i Internet requereixen un continu desenvolupament. La presidenta de l’empresa assegura que “l’e-commerce està creixent i no només al món real, amb l’auge dels NFTs i del metavers s’obren portes a un nou món on també som necessaris”.
Actualment, Red Points, que es defineix com una empresa de ‘Recuperació d’ingressos digitals’, està format per 300 treballadors repartits entre Barcelona, on té la seu principal, i Nova York, i compta amb una xarxa de més de 1.000 clients on prima, per sobre de tot, l’actuació internacional (95% del total).
Vols conèixer més startups? Descobreix el Barcelona & Catalonia Startup Hub, el portal de les startups catalanes format per més de 1.900 empreses.