Casos d'empresa Axioma Solutions
Ignasi Canal i Serra, adjunt a direcció d'AXIOMA Solucions, explica que la indústria tèxtil va reaccionar ràpid quan la normativa europea va obligar els teixits de cobertura quirúrgica a complir amb unes propietats específiques per ser més asèptics.
Com a alternativa a la roba de cotó utilitzada tradicionalment, van aparèixer al mercat dos nous tipus de teixits tècnics: els rebutjables i els reutilitzables (de no cotó). Aquest canvi en el mercat va suposar una amenaça per a AXIOMA Solucions que es dedica a la bugaderia industrial, l'esterilització i la logística integral per al grup Mútua Terrassa.
Amb els teixits rebutjables, la bugaderia podia arribar a perdre un 20% dels quilos de roba per rentar. Però, a través de la innovació, l'empresa va convertir l'amenaça en oportunitat. Van desenvolupar el teixit reutilitzable STERIPAK que feia front als productes d'un sol ús i desplaçava les peces tradicionals de cotó. Es tracta d'una solució ecoinnovadora i d'economia circular, reutilitzable, sostenible i de proximitat. De fet, aquestes noves peces de roba, fetes a Catalunya, tenen un impacte mediambiental entre 3 i 4 vegades menor que els materials d'un sol ús. Així mateix, un cop la cobertura quirúrgica reutilitzable arriba al final del seu cicle de vida, es reaprofita com a matèria primera per a d'altres funcions. A més, es tracta d'un producte competitiu al mercat a nivell de preu i de confort.
Els Esmorzars d'Innovació d'ACCIÓ t'ofereixen sessions per reflexionar sobre la capacitat d'innovació de la teva empresa. Apunta-t'hi!
- MATÈRIES PRIMERES I TRANSFORMACIÓ DEL METALL I ALTRES MATERIALS
- TÈXTIL I MODA
- SALUT I SERVEIS SANITARIS
Idees Força
- A través de la innovació, AXIOMA Solucions contraresta una amenaça de pèrdua de producció
- L’empresa ha incorporat l’ecoinnovació, la sostenibilitat i el pensament econòmic circular
- Pensa amb la “R”: Recicla, Redueix, Reutilitza Repara…
- Els seus teixits reutilitzables rebaixen la petjada de carboni respecte els teixits d’un sol ús i el client té un estalvi econòmic d’un 10-15%
- Ofereix un producte de proximitat, fet a Catalunya des de l’inici fins al final de la seva vida
- L’acció inicial va ser defensiva i ara ha obert un nou horitzó proactiu en l’empresa
- Actualment, està en un procés de redefinició interna i es planteja obrir-se a nous mercats