Casos d'empresa Bella Aurora
Tot i la forta competència del sector i la debilitat del mercat, Bella Aurora ha experimentat un creixement elevat, a doble dígit, any rere any, gràcies a l'estratègia de l'enfocament radical en especialitats, una activitat multicanal i una gestió centrada en les persones.
Bella Aurora, que és membre del Beauty Cluster Barcelona, ha protagonitzat un dels casos de canvi estratègics en clústers elaborats amb la col·laboració d'ACCIÓ i l'IESE. En aquest vídeo descobrim el resultat del procés de canvi estratègic, recollit en aquest cas empresarial.

Bella Aurora està especialitzada en marques que ofereixen solucions a necessitats específiques com les taques de la pell (Bella Aurora), l’acne (Lullage) i la fixació capil·lar (Fixonia). També distribueix marques internacionals. La companyia va créixer un 20% l’any 2014, un 23% el 2015 i més d’un 57% el 2016.
L’empresa exporta a tot el món des de la seva seu a Santa Coloma de Cervelló i té un equip de més de 200 professionals. Bella Aurora ha definit tres pilars essencials sobre els quals construir una marca sòlida i una organització estable:
- La focalització en segments específics, com les taques i la despigmentació
- Dintre dels segments específics, buscar una diferenciació significativa i rellevant en el mercat
- La simplicitat com a màxima en tots els àmbits: en el disseny de la línia de productes, en l’explicació al consumidor, en la comunicació, en la comercialització...
Per a la seva estratègia comercial, Bella Aurora havia prioritzat la venda a través d’El Corte Inglés i altres establiments. Però va fer un pas més enllà i després de detectar l’augment de vendes a les farmàcies, va abordar aquest canal amb un èxit rotund.
Pel que fa a la comunicació, l’empresa ha definit una estratègia de màrqueting digital que ha contribuït a rebaixar l’edat de les actuals consumidores: ara, la mitjana d’edat del primer contacte amb la marca està al voltant dels 35 anys.