ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa

Un pol d'investigació i d'atracció d'inversions estrangeres

Les principals empreses farmacèutiques mundials han instal·lat els seus centres productius a Catalunya i han creat l'ecosistema farmacèutic més dens d'Europa. S'estima que el volum de negoci mundial creixerà un 4,4% anualment fins el 2020.

Oportunitats de negoci vinculades a la indústria farmacèutica

Suïssa

Suïssa

Indústria farmacèutica


Indústria farmacèutica a Suïssa

Més d’una tercera part de les exportacions suïsses provenen de la indústria farmacèutica, factor que la converteix en un dels principals contribuents a l’economia suïssa.

La proximitat a institucions de recerca ofereix un entorn ideal per a la investigació i la innovació especialitzada. El sofisticat sistema sanitari de Suïssa també ofereix condicions ideals com a mercat de proves i vendes en el qual es poden llançar productes. Gràcies al reconeixement internacional dels seus alts estàndards de qualitat, Suïssa és adequada per ser una prova estratègica de mercat i introduir-hi nous serveis mèdics i productes.

Regne Unit

Regne Unit

Indústria farmacèutica

Salut i equipaments mèdics


Digital Health i tecnologies mèdiques a Regne Unit

El Regne Unit és un referent en salut digital i té el potencial de convertir-se en un líder mundial de la medicina preventiva, motivat també per la seva aposta estratègica per la investigació genòmica.

Amb Londres, Oxford i Cambridge a l'epicentre, les grans empreses farmacèutiques, incloent AstraZeneca o GlaxoSmithKline, impulsen iniciatives d'Open Innovation o de Corporate Venturing en aquest àmbit. Per la seva banda, el Department of Health o l’NHS utilitzen la compra pública per impulsar la innovació. Un bona oportunitat per conèixer aquest ecosistema vibrant són els esdeveniments de referència a l’àmbit europeu com BioTrinity, Anglonordic Life Science Conference o Genesis.

Alemanya

Alemanya

Indústria farmacèutica


Mercat OTC a Alemanya

Alemanya és el mercat líder, a Europa, per a la venda de medicaments sense recepta, els anomenats productes OTC (over-the-counter).

El 69 % dels productes que no requereixen recepta mèdica es venen a les farmàcies, seguides de parafarmàcies, supermercats i farmàcies per correu. Els tres grups de productes més venuts inclouen productes per al refredat, analgèsics, productes per al tractament de la pell i vitamines. El volum de vendes d'aquest tipus de productes creix anualment un 4 %, i representen una oportunitat per a les empreses del sector farmacèutic.

Itàlia

Itàlia

Indústria farmacèutica


El canal farmàcia a Itàlia

El canal farmàcia ofereix moltes oportunitats a Itàlia, per als medicaments ètics, productes OTC, dispositius mèdics, productes cosmètics i complements alimentaris (dels quals Itàlia n'és el mercat líder europeu).

La distribució en el canal farmàcia a Itàlia reflecteix en gran part l'estructura de la distribució espanyola. El mercat compta amb la presència d'unes 25.000 farmàcies i parafarmàcies. Això no obstant, aquest està evolucionant cap a una pròxima liberalització, de la qual ja s'observen les primeres creacions de cadenes farmacèutiques. El mercat és receptiu per a noves empreses que ofereixen productes diferenciats (que tenen un valor afegit) respecte a l'oferta corrent o bé per a aquelles que proposin serveis de contract manufacturing o enfocats a la marca blanca.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Indústria farmacèutica: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial