ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Les ciències de la vida a Catalunya

Informes sectorials

A Catalunya són 1.200 les empreses que formen un sector que agrupa els àmbits farmacèutic, biotecnològic, de productes sanitaris i de salut digital. Aquest informe d’ACCIÓ recull totes les seves dades, tendències i oportunitats.

Les ciències de la vida a Catalunya

Les ciències de la vida a Catalunya

INFORME DISPONIBLE EN CATALÀ (document .PDF) I ANGLÈS (document .PDF)

Les ciències de la vida es defineixen per la combinació de quatre subsectors principals: el farmacèutic, la biotecnologia, els productes i dispositius sanitaris i la salut digital. Amb dades de 2019, a Catalunya hi ha 1.200 empreses i 89 organitzacions dedicades a la recerca que es poden incloure dins d’aquesta definició. Unes xifres que encapçalen l’informe Les ciències de la vida a Catalunya (document .PDF), elaborat per ACCIÓ i on s’hi recullen totes les dades, tendències i oportunitats.

Es tracta d’un sector amb un pes elevat dins l’economia catalana. No en va, el 2018 ha acumulat una facturació de 19.767 milions d’euros, que equivalen al 3,5 % del PIB de Catalunya. Alhora, genera 55.440 llocs de treball.

Sector obert al món

Amb unes exportacions que van principalment a Suïssa, Alemanya i França; les ciències de la vida tenen un caràcter eminentment obert a Catalunya. Al 2020 ha generat l'11% del total de les vendes catalanes al món, impulsades especialment pel sector farmacèutic (92,97%).

Infografia sobre les ciències de la vida i la salut a Catalunya

Alhora, Catalunya també és una ubicació atractiva per als principals agents internacionals d’aquest àmbit. Sense anar més lluny, les set principals empreses de ciències de la vida a escala mundial tenen presència a Catalunya. A més, les cinc principals farmacèutiques a Espanya són catalanes.

Això es tradueix en un bon comportament de la inversió estrangera directa (IED). Entre 2016 i 2020 hi ha hagut 32 projectes d’IED amb una inversió de 598,4 milions d’euros que han creat 2.668 llocs de treball. Unes inversions que representen el 32,2% dels projectes d’IED que s’han fet a Espanya, el 36,3% del capital invertit i el 36,1% dels llocs de treball creats.

Descobreix totes les dades a l’informe Les ciències de la vida a Catalunya (document .PDF).