Casos d'empresa Lupo
Treballar artesanalment i en un producte molt particular no suposa un inconvenient per convertir-se en una marca de referència a nivell europeu.
Lupo ha sabut trobar el seu espai en el mercat de les bosses de mà i la marroquineria, a través d'una decidida aposta per la innovació en el disseny. Les seves col·lecions han posicionat la marca com una referència d'un sector molt competitiu.
Bosses de mà fetes amb artesania professional
Lupo va començar en un petit taller de Barcelona als anys 20, amb la fabricació artesanal de peces d’equipatge com maletes i armaris portàtils. Als anys 50 obre la seva primera botiga i comença a fer-se forat entre la societat barcelonina que valora els seus dissenys exclusius. Finalment, a partir de 1989 i amb l’empenta de la tercera generació familiar, Lupo fa una aposta ferma per la consolidació i posicionament de la marca a través de la professionalització del departament de disseny i l’aposta per recuperar el valor de l’artesania. Detecten un forat en el mercat i decideixen crear una col·lecció per aprofitar l’oportunitat.
Segons Cristina Morenete, directora de màrqueting de la firma, és aleshores quan el seu germà Josep Maria “rescata aquest coneixement i experiència de l’avi amb la redimensió dels valors engrescadors de Lupo”. Actualment és una empresa que es caracteritza pel seu gran creixement i que exporta a tota Europa, amb especial incidència a França o Bèlgica, i també amb una bona implantació al Japó. De fet, la seva facturació exterior ja arriba a quotes del 75%.