Casos d'empresa Flamboyant, Enplater i Joan Martí, director d'Estratègia Empresarial d'ACCIÓ
El programa de TV3 Valor Afegit repassa en tres entregues el valor compartit com a eix estratègic cada cop més estès entre les empreses.
El programa de TV3 Valor Afegit ha dedicat tres entregues a explicar en què consisteix el concepte de "valor compartit". A través de l'exemple d'empreses com Flamboyant o Enplater, es posa de manifest que és possible incorporar criteris de sostenibilitat ambiental o social més enllà de l'econòmic. Cadascun dels episodis compta també amb la intervenció de Joan Martí, director d'Estratègia Empresarial d'ACCIÓ, que exposa el fet que l'impacte econòmic, l'ambiental o el social no es contraposen, sinó que s'han d'alinear per tal de convertir-se en una empresa atractiva per als clients però, també, per als mateixos treballadors.
1/3 Una editorial amb "valor compartit".
2/3 Fabricar embalatges comprometent-se amb el medi i la societat.
3/3 Una nova cultura empresarial per a un nou món.
Els clústers, el millor espai per desenvolupar projectes de valor compartit
Formar part d'un clúster facilita la integració i participació en projectes de valor compartit. Per exemple:
- Identificant oportunitats de negoci vinculades al valor compartit de forma conjunta amb les empreses del clúster.
- Identificació les millors pràctiques vinculades a aquestes oportunitats gràcies a les connexions mundials de B-corp.
- Rebent formació de com utilitzar B-corp a l'empresa finançada pel programa Catalonia Clusters.
Si vols explorar totes les oportunitats del valor compartit, troba el teu clúster!