Casos d'empresa Gràfiques Varias
Què comparteixen Freixenet, Codorniu o Bodegues Torres més enllà de la competència en el mercat de vins i caves? Aquestes tres grans marques catalanes, igual que moltes altres, confien en Gràfiques Varias per a la producció de les etiquetes de les seves ampolles.
Qualitat i innovació en un producte des d'una empresa familiar, fundada al 1918, que s'acosta al seu centenari de l'única manera que entén la seva tasca: enganxats al progrés.
Idees Força
L'èxit de Gràfiques Varias ve de l'especialització en un mercat molt concret: el de les etiquetes de vins i caves.
El volum de feina estava a punt de col·lapsar la producció. Per això han reorganitzat l'empresa de tal manera que la producció sigui assumible, eficaç i amb encara més marge de creixement.
Amb l'ajuda del programa 360º l'empresa va dissenyar un nou pla estratègic que els permetés assumir la demanda d'una forma competitiva, recuperar i buscar nous clients a La Rioja, Andalusia i França, i també va detectar la necessitat de reestructurar l'àrea de recursos humans.
El pla estratègic condueix Gràfiques Varias a recuperar clients i aconseguir-ne de nous a zones específiques com La Rioja, Andalusia i el sud de França. D'aquesta manera també obren la porta a l'exportació.
L'objectiu és augmentar un 50% la producció els propers anys.