Casos d'empresa Swimbox
L'empresa tèxtil Difusió Bany d'Igualada ha decidit fer front a la competència de l'Est Europeu i Àsia millorant la seva distribució mitjançant la instal·lació de màquines de vending de banyadors a centres esportius.
Optimitzen la producció de licra amb la idea de posicionar-se en preu, que és el que cerca el seu públic objectiu.
Joan Lladó, director gerent de Swimbox, al costat d'un dels dispensadors de peces de bany. Foto: Marta Pich
A principi del mil·leni, molts dels compradors de banyadors de l'empresa tèxtil Difusió Bany d'Igualada van deixar de ser-ho, atrets pels preus baixos de l'Est Euroeu i Àsia. Cercant solucions, l'empresa va apostar al 2005 per una fórmula revolucionària: la conjunció del vending i la roba de bany, creant una marca nova: Swimbox.
El pla de negoci que es proposa complir Swimbox es proposa instal·lar màquines a centres esportius. El secret d'aquesta via alternativa de distribució és clarament el preu baix. Per treure un diferencial de preu, l'estratègia passa d'una banda per l'optimització de la producció de licra i per la certesa que el consumidor al qual s'adrecen no està tan subjecte al concepte moda i ja li va bé poder adquirir un banyador per set euros.