Casos d'empresa RMT
Per a enfrontar-se a les importacions xineses i els seus preus baixos, RTM, dedicada del comerç i la manipulació de llana, ha decidit donar resposta a una nova demanda: els productes i materials alternatius als aïllaments clàssics en la construcció i les infraestructures.
Així, ha creat una nova marca, Nita-Wool, de llana natural, que es converteix en aïllant tèrmic i acústic d'edificis fets sota els paràmetres de la construcció sostenible.
- MATÈRIES PRIMERES I TRANSFORMACIÓ DEL METALL I ALTRES MATERIALS
- CONSTRUCCIÓ SOSTENIBLE I INFRAESTRUCTURES
Un dels treballadors de RMT en la cadena de tractament de la pell per ser adobada. Foto: Cristina Forès
RMT, dedicada del comerç i la manipulació de llana, ha hagut d'enfrontar-se a un context en que la Xina està envaint els mercats amb llana a preu molt baix, l'adoberia del Vallès ha desaparegut perquè se n'ha anat cap a altres països i en general a Europa s'estan desmantellant les indústries de tractament de primeres matèries. Davant d'aquest problema, l'empresa ha decidit cercar mercats al marge de la filatura, com les fibres per elaborar aïllaments tèrmics i acústics dels edificis.
La nova estratègia passa, doncs, per la creació d'una nova marca, Nita-Wool, de llana natural que es converteix en aïllant tèrmic i acústic d'edificis fets sota els paràmetres de la construcció sostenible. D'aquesta manera es dóna resposta a la demanda creixent de productes alternatius als aïllaments clàssics, de fibra de vidre o escuma, productes que, a diferència de la llana natural, no són renovables i causen una important emissió de CO2 en el seu procés de fabricació.