Casos d'empresa Rovasi
Gràcies a la competència asiàtica, Rovasi va canviar d'una estratègia de preu baix a situar-se en el segment mitjà alt i oferir una amplia gamma en il·luminació.
Així, dissenyar una lluminària funcional tant per hábitat com per la construcció de terminals d'aeroport, mesquites, hotels o torres d'oficines és el que els diferencia dels competidors i, juntament amb la diversificació geogràfica del seu negoci, els manté tot i la crisi.
Marc Blasi, gerent del grup familiar Rovasi, amb algun dels llums que dissenya i fabrica la seva empresa. Foto: Cristina Forés
Rovasi agraeix a la competència asiàtica la pressió per a esforçar-se i millorar, que els ha beneficiat a llarg termini. A causa d'aquesta, varen renunciar a competir en preu baix per a apostar en canvi per invertir en qualitat, situant-se ara en la gamma mitjana alta. Una altra aposta fou ampliar el ventall de referències amb les que treballar, en lloc de les 13 ó 14 d'estàndards amb que treballaven abans. Aquesta amplitud de gamma (unes 3.000 referències) és el que els diferencia de la competència i els aporta la gran disponibilitat per dissenyar una lluminària funcional per a qualsevol tipus d'espai.
Gràcies a la diversificació geogràfica del seu negoci, les exportacions representen el 85% de les seves vendes, estan aguantant bé la crisi i s'han embarcat, com gairebé totes les empreses del sector, en la nova era dels LED.