Casos d'empresa Santi Molins, Customer Success Manager de Talentier
Aquesta startup presenta a l’estand d’ACCIÓ del 4YFN la seva plataforma alimentada amb intel·ligència artificial; capaç de fer més ràpida i eficient la recerca de perfils professionals d’alta especialització, sobretot en l’àmbit digital.
“Talentier és una xarxa intel·ligent de recerca de talent”. Amb aquesta definició atractiva presenta la startup el seu Customer Success Manager, Santi Molins. Aprofundint-hi, Talentier utilitza una xarxa de recruiters independents, més de 130 a dia d'avui, experts en posicions digitals i especialitzades. D’aquesta manera, assegura, aconsegueix “localitzar el millor talent passiu que hi ha al mercat”. El focus de Talentier són les posicions digitals, però resulta útil per a tot tipus de vacants especialistes. “En les posicions generalistes abunden candidats actius. En canvi, en ofertes especialitzades com la d’un developer d'IT o un growth hacker, és difícil trobar talent. El candidat passiu no aplica a cap oferta i fins i tot pot tenir el LinkedIn desactualitzat”.
La plataforma de Talentier serà una de les que exposarà l’estand d’ACCIÓ al 4YFN 2019. És la seva primera vegada en aquest certamen i Molins assegura que “estem molt contents de l'oportunitat que ens ofereix ACCIÓ de ser-hi presents”. Al 4YFN gaudiran d’un important aparador davant de possibles clients i inversors. “Estem molt focalitzats en talent digital. El nostre client habitual acostuma a ser una startup que no té una estructura de RRHH i veu que contractar perfils especialitzats no és gens fàcil. El 4YFN és un niu de clients tipus de Talentier”, celebra.
“Talentier és una xarxa intel·ligent de recerca de talent”
Intel·ligència artificial
Un dels aspectes destacats de la plataforma de Talentier és l’ús de la intel·ligència artificial a l’hora d’alimentar-la. “Avalua en temps real els 130 recruiters en funció de diferents paràmetres (si aconsegueixen contractacions, si aporten suficients candidats a una proposta, si els candidats aportats avancen en el procés, etc.)”, explica Molins. “L'algorisme va aprenent per si mateix quins són els factors que determinen que un procés sigui exitós o no”, afegeix.
Quan una empresa fa la sol·licitud de candidats per a una posició, Talentier forma un equip de recruiters que, a la pràctica, treballen col·laborativament. “Sempre en convidem entre dos i tres perquè aportin diferents formes de pensar o de localitzar un candidat”, detalla. “Tenim des del headhunter clàssic fins a nethunters que busquen per xarxes socials o altres que provenen del món tecnològic”, enumera.
“L'algorisme va aprenent per si mateix quins són els factors que determinen que un procés sigui exitós o no”
Garantia
Talentier proposa al client un model que redueix el risc dividint el cost total en dues tarifes diferents: el posting fee, per activar la roda i iniciar la recerca de candidats; i el success fee, que és el més rellevant. “El que busquem és que el client no assumeixi cap risc en la recerca de talent i sigui Talentier qui l'assumeixi a l'hora de trobar el candidat”, diu Molins. Per tant, la font principal de facturació de Talentier és la tarifa que paga l’empresa un cop ha trobat i contractat el perfil que cercava. A més, destaca el responsable de la companyia, “si durant els tres primers mesos el candidat no funciona o marxa per qualsevol motiu; queda cobert amb una garantia i Talentier es posa a la recerca d'un nou candidat”.
L’origen de Talentier se situa al 2015, de la mà del seu CEO, Leo Ruffini, que “va veure que hi havia un dèficit de tecnologia en aquest sector. Les empreses de recruiting segueixen funcionant com en el segle XX i no parlen el mateix llenguatge tecnològic que necessiten les empreses i els candidats”. Aquest dèficit l'han aprofitat per entrar al mercat d'una manera “disruptiva i eficient” per localitzar talent de forma més àgil i ràpida. Una proposta que podreu conèixer de prop a l’estand d’ACCIÓ al 4YFN 2019.