Casos d'empresa Francesc Madrid, responsable del Desenvolupament Estratègic de la Divisió de Cuina Digital Mycook de Taurus
El tradicional fabricant de petits electrodomèstics mostra al MWC l’adaptació dels seus productes a noves tecnologies com l’IoT, la intel·ligència artificial o el control per veu; que situen la connectivitat com un dels eixos principals del negoci en els propers anys.
Entre les empreses expositores al MWC hi abunden les representants de tots els sectors imaginables en el concepte de noves tecnologies. Però entre desenvolupadors d’aplicacions, softwares de tota mena o creadors de drons, també hi ha lloc per a un tradicional fabricant català de petits electrodomèstics com Taurus. “Es podria pensar que el nostre és un sector allunyat dels presents al MWC, però no és així”, reivindica Francesc Madrid, responsable del Desenvolupament Estratègic de la Divisió de Cuina Digital Mycook de Taurus. L’empresa, fundada a Oliana (Lleida) el 1962, és una de les que conformen el pavelló català de la Generalitat en aquesta edició del MWC perquè té clar que “avui dia no hi ha cap sector que pugui obviar la irrupció de les noves tecnologies i dispositius mòbils”.
Els telèfons intel·ligents i tot el que ha arribat al seu voltant “han canviat el comportament i els hàbits dels consumidors d’una manera radical en poc temps”. Amb aquesta premissa treballa Taurus, que vol mostrar que “el petit aparell electrodomèstic avui en dia ja està connectat, pot interactuar amb dispositius mòbils i integrar comunitats d’usuaris on-line”, assegura Madrid. Una realitat que a Taurus té l’emblema del Mycook Touch, un “robot de cuina intel·ligent amb connexió Wi-Fi, multidispositiu i amb arquitectura cloud que permet la comunicació, interacció i sincronització de la informació entre l’aparell, un smartphone, una tauleta o l’ordinador”.
Connectar la cuina
El Mycook Touch compta actualment amb més de 6.400 receptes de tot tipus, actualitzades permanentment i que augmenten cada dia; accessibles a través de la pantalla tàctil del robot, des del mòbil o des de l’ordinador. “També proporciona informació del contingut nutricional de la gran majoria de les receptes gràcies a l’algorisme automàtic de càlcul avalat pels experts de Nutrigen Nutrigenomics de la UdL”, afegeix el responsable de Taurus.
Aquesta evolució, asseguren a Taurus, ve empesa pel mercat i, sobretot, pels consumidors. “Ens obliga a adaptar els nostres electrodomèstics a les seves necessitats, integrant els seus hàbits en els productes amb l’objectiu de fer les tasques de la llar el més fàcils i còmodes possible”, diu Francesc Madrid. De fet, a l’empresa d’Oliana tenen clar que “no hi ha marxa enrere. Ara pot semblar una oportunitat, però no fer-ho pot ser una qüestió de supervivència en poc temps. Per això hem volgut ser presents al MWC”, insisteix.
De fet, l’element estrella del MWC 2019 és la connectivitat, considerada un punt “estratègic” en el desenvolupament de nous electrodomèstics per part de Taurus. “Ens permet oferir al consumidor productes que van més enllà del de tota la vida. Dotar-lo de característiques, funcionalitats i continguts que eren impensables fa uns anys i que afegeixen molt valor als usuaris”. El robot de cuina Mycook Touch és l’abanderat d’aquesta nova orientació, però des de Taurus destaquen que “hi ha més productes que incorporen connectivitat i altres tecnologies que sortiran en poc temps al mercat”.
“No hi ha marxa enrere amb les noves tecnologies mòbils. Ara pot semblar una oportunitat, però no fer-ho pot ser una qüestió de supervivència en poc temps"
De fet, Madrid avança que ja treballen amb tecnologies de connectivitat com els elements de connexió Wi-Fi o Bluetooth, el desenvolupament d’aplicacions mòbils, la connexió multidispositiu via cloud, o en el control per veu dels electrodomèstics amb sistemes compatibles amb Alexa o Google Home.
Els objectius al MWC
“Per nosaltres suposa l’oportunitat de ser en un esdeveniment tecnològic de primer nivell mundial”, diu Francesc Madrid sobre la seva presència al MWC; per a la qual agraeix el suport d’ACCIÓ. “Ens ha permès poder posar-hi un peu amb moltes facilitats, a un cost molt assequible i amb un bon servei d’informació i assistència en tot moment”, destaca.
A la fira, Taurus gaudirà d’una “carta de presentació i un aparador internacional”; el lloc ideal per mostrar i explicar les capacitats tècniques i els últims desenvolupaments d’electrodomèstics més tecnològics. “Volem mostrar que no som una marca més d’electrodomèstics tradicionals, sinó que ens hem adaptat a les tecnologies i als hàbits dels consumidors”, ressalta Francesc Madrid.
“Volem mostrar que no som una marca més d’electrodomèstics tradicionals, sinó que ens hem adaptat a les tecnologies i als hàbits dels consumidors”
Alhora, el MWC és una magnífica ocasió per “establir contactes amb potencials clients i distribuïdors pels nostres productes més tecnològics, fins i tot fora dels canals habituals de venda”. En aquest sentit, el dirigent de Taurus assenyala també la voluntat de trobar “partners en un sentit ampli, com col·laboracions tecnològiques amb altres empreses que tinguin productes i/o funcionalitats complementaris amb els nostres”. Un espai, en definitiva, on connectar la tradició al negoci del futur.