Catàlegs
Aquest llibre resumeix les principals idees recollides durant l'edició del 2007 dels Cicles i el Fòrum a la Innovació, que organitza el CIDEM anualment.
Unes 3.000 persones van participar en aquesta trobada, l'objectiu de la qual era fomentar, entre les empreses catalanes, la innovació en tots els seus aspectes i diferents aplicacions.
Fòrum de la Innovació 2007. Idees força
En el Fòrum de la Innovació 2007 es van tractar temes com la comunicació comercial, el perfil dels CEO, la reconversió del sector tèxtil, els programes d’innovació europeus, la necessitat o no de patentar, etc. També es van donar a conèixer les darreres novetats editorials tant del CIDEM com de tots els organismes que editen continguts empresarials. Es van realitzar 84 entrevistes concertades entres empreses i centres tecnològics.
En una de les sessions, es van analitzar les diferents estratègies de màrqueting a l’abast de les empreses en les seves primeres fases de desenvolupament, quan els recursos són limitats i les necessitats de crear una imatge de marca apressant. Es van exposar tres casos d’èxit molt diferents, com els de la Corporació Alimentària de Guissona, Atrápalo o MRW.
En una altra, es va destacar la importància de les aliances estratègiques en els processos d’internacionalització i el paper de l’empresariat català a l’hora de sortir al mercat exterior. Els quatre ponents van coincidir a senyalar que si es vol seguir creixent cal perdre la por a sortir a vendre a l’estranger. Van assegurar que innovar s’ha convertit en una necessitat.
Un prestigiós consultor a escala internacional, Vijay Kumar, va explicar als assistents les eines que utilitza per identificar noves àrees de canvi i de transformació i aconseguir una innovació reeixida. Va destacar la importància de canviar l’ordre tradicional del procés d’innovació intentant crear necessitats mitjançant el màrqueting. Així, fins a dotze conferències en el marc del Fòrum de la Innovació 2007 i quatre més dins dels Cicles.