Eines de competitivitat
Aquesta eina recull les cinc etapes clau que ha de tenir en compte qualsevol empresa abans d'encetar la seva nova activitat exportadora: elaborar un pla, escollir els productes, prioritzar els mercats, decidir l'estratègia comercial i posar en pràctica un pla de comunicació.
Aquests pilars es corresponen amb les cinc etapes que cal seguir abans de llançar-se a exportar.
Començar a exportar
Les dues primeres són de tipus introspectiu i impliquen mirar dins l’empresa:
- En primer lloc, cal tenir clares les motivacions que ens han portat a decidir sortir a l’exterior -que han d’implicar a tota l’estructura de l’empresa- i fugir de les idees errònies.
- El segon pas implica analitzar els nostres productes, identificar el més idoni per començar la internacionalització i reflexionar sobre el seu avantatge competitiu.
Les tres fases següents, en canvi, incideixen a treballar de cara a fora de l’empresa:
- La tercera etapa consisteix en l’elecció dels mercats objectius on vendre els nostres productes, i uns criteris i una estratègia determinats.
- La quarta fa referència a la tria dels canals de distribució més adients pels nostres interessos, que ens han de permetre arribar amb èxit a nous clients finals.
- Amb els aspectes més estratègics prèviament definits, en la cinquena etapa ens centrarem a traçar l’estratègia comercial i definir les eines de promoció i comunicació que emprarem per donar a conèixer el nostre producte a l’estranger.