Eines de competitivitat
Aquesta guia de 'Gestió del Coneixement' ajuda a gestionar i aprofitar l'experiència adquirida per la pròpia empresa (coneixement intern), i a planificar l'adquisició de les tecnologies imprescindibles per al negoci, així com a instrumentar els mecanismes oportuns per assegurar que les activitats d'innovació tinguin el màxim retorn possible (protecció de la propietat intel·lectual).
S'adreça a empreses i organitzacions independentment de la seva dimensió i sector. Paral·lelament al desenvolupament de la Guia l'acompanya un relat (storytelling) il·lustratiu dels conceptes que es van tractant.
Gestió del Coneixement
La guia 'Gestió del Coneixement' explica què és la gestió del coneixement (GdC), que manté una estreta relació amb l’aprenentatge i el fet de copsar i divulgar el coneixement. Per això la guia està acompanyada per una breu narració (organizational storytelling) fictícia però basada en la realitat catalana. Aquesta planteja un problema al qual segueix una solució basada en una tria que, mitjançant explicació, permet entendre i raonar el perquè de la tria; d’aquesta manera, la història pot ser útil i repetible
Mostra com implantar un model de gestió del coneixement en quatre passes: l’autodiagnosi, la decisió d’estratègia i definició de model que cal seguir, l’aplicació (eines metodològiques) i la mesura (paràmetres per avaluar l’avaluació i el funcionament el model de GdC).
Consta d’un annex amb alguns casos pràctics, l’estructura dels quals permet copsar ràpidament l’entorn de cada empresa en qüestió, no solament pel que «és» o «fabrica», sinó també pel que fa a les seves necessitats de tractament del coneixement disponible i no disponible.