Eines de competitivitat
La millora Sis Sigma es pot definir com un enfocament estructurat i sistemàtic, basat en la mesura i l'anàlisi de dades, per millorar els resultats de tots els processos.
Millora Sis Sigma
L’objectiu del Sis Sigma és millorar els processos i aconseguir en breus terminis de temps augmentar la satisfacció dels clients, incrementar els beneficis de l'empresa i introduir una manera de pensar estructurada de forma sistemàtica.
El primer pas del Sis Sigma per aplicar aquest enfocament estructurat i sistemàtic per la millora de processos és seleccionar el projecte: exposa els diferents criteris de selecció, defineix els papers que han de jugar tant el directiu que desenvolupi el projecte (Black Belt, BB) com el responsable de l’àrea afectada, etc.
El segon pas del Sis Sigma consisteix en definir el projecte, identificant les necessitats del client, elaborant un mapa del procés i elaborant el quadre del projecte. L’objectiu del tercer pas per la millora de processos és determinar la capacitat actual (o el valor Sis Sigma) del procés, per satisfer els requisits importants. Per això cal conèixer quines dades són necessàries, obtenir-les i assegurar la seva qualitat.
Després cal analitzar la informació i en la cinquena fase cal millorar el sistema, generant diferents solucions alternatives, avaluant els riscos de totes elles i provant-les. El sisè pas del Sis Sigma consisteix en controlar els bons resultats de la solució triada per la millora de processos.