ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

L'audiovisual a Catalunya

Informes sectorials

A Catalunya ja hi ha més de 1.100 empreses dedicades al sector audiovisual, una indústria que dona feina a unes 26.000 persones, tal i com indica un nou estudi d’ACCIÓ i la Direcció General d’Indústria
L'audiovisual a Catalunya

L'audiovisual a Catalunya

PÍNDOLA DISPONIBLE EN CATALÀ I ANGLÈS

A ningú se li escapa que la indústria de l’audiovisual ha viscut una revolució durant els darrers anys empesa pel gran creixement d’un dels seus segments de negoci principals: l’entreteniment. La ficció és el motor de creixement del sector i que s’ha accelerat durant la crisi de la covid-19 amb l’augment del nombre d’usuaris subscrits en plataformes com Netflix, HBO o Filmin. Això implica que cada vegada es produeixin més sèries i pel·lícules, generant una forta demanda de continguts i de serveis per a crear-los i distribuir-los.

Catalunya no n’és cap excepció i, en total, ja hi ha més de 1.100 empreses del sector audiovisual, que sumen una facturació de 6.700 milions d’euros i ocupen unes 26.000 persones. Tot plegat, són dades sorgides de l'estudi L'audiovisual a Catalunya de la Direcció General d’Indústria i ACCIÓ. 

Aquestes xifres són el resultat de la suma dels tres grans segments de negoci del sector a Catalunya: l’entreteniment audiovisual; la comunicació i la publicitat i els mitjans de comunicació. 

L’àmbit de l’entreteniment audiovisual és el que té una facturació agregada més alta, de més de 3.850 milions d’euros, i compte amb 14.000 treballadors en 400 empreses. Aquestes xifres es deuen a la importància que té el subsector de la producció audiovisual que suma prop de 2.300 milions d’euros en un centenar d’empreses.

Per la seva banda, el segment de la comunicació corporativa, la publicitat i els esdeveniments és el que suma més empreses: 659 companyies que facturen uns 2.400 milions d’euros.

Els videojocs a Catalunya

Mirada internacional

Catalunya ha captat 93 milions d’euros en projectes d’inversió estrangera del sector audiovisual entre el 2016 i el 2020. Empreses internacionals de vídeojocs com IGG, Activision o Ubisoft; companyies d’equips d’àudio i vídeo com Nintendo; o firmes publicitàries com IPG, s’han fixat en Catalunya per fer-hi créixer els seus projectes.

En termes d’exportacions, Catalunya és la segona comunitat autònoma de l’Estat per volum vendes a l’exterior del sector, amb un 32% d’empreses exportadores regulars i una evolució relativament constant durant els últims 8 anys.

L’informe també recull algunes oportunitats de negoci internacional destacades en termes de vídeojocs, continguts digitals o en transformació digital. Així, destaquen països com Estònia, Finlàndia, Suècia, els Estats Units, Canadà, Jamaica, Kenya, Singapur o l’Índia

Consulta totes les dades a l’informe L'audiovisual a Catalunya.

Serveis relacionats

Pàgines relacionades