ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

El sector de l'alimentació i begudes a l'Índia i la Xina: tendències i oportunitats

Informes sectorials

L'Índia i la Xina són dues economies en creixement cosa que es nota en el mercat alimentari. Algunes característiques comunes serien un major poder adquisitiu de les seves classes mitges en paral·lel a altres sectors de la població més afavorits i l'entrada amb força d'empreses estrangeres.

focus

L'alimentació és un dels sectors més importants a l'Índia. És el primer productor mundial de lactis i el segon de fruites i verdures (cosa que es creu que seguirà creixent).

El mercat no organitzat a l'Índia és molt competitiu i amb molts operadors, mentre que en l'organitzat hi han entrat grans transnacionals per aprofitar el potencial. Les empreses locals s'han reforçat en el sector d'envasats lligats a preferències locals.

L'augment de poder adquisitiu de la classe mitjana que acompanya el creixement del país conviu amb grups socials més sensibles al preu, sobretot en l'àmbit rural. Un percentatge alt del pressupost del consumidor es destina a l'alimentació.

La indústria de l'alimentació a la Xina està molt fragmentada però amb tendència a la concentració. S'hi preveu un creixement fort sobretot en menjar processat, actualment per sota dels nivells dels països desenvolupats.

El creixement de la Xina ha creat força expectatives de negoci, en ser un dels consumidors d'aliments més grans del món. L'augment de renda del consumidor xinès (de manera desigual) l'ha dut a sofisticar en els hàbits de consum buscant el valor nutricional del producte i l'augment del menjar fora. El principal canal de venda al detall són les grans superfícies, dominades per empreses estatals.