Informes d'estratègia empresarial
El creixement de la població mundial, la creixent urbanització i el desenvolupament econòmic dels països emergents acceleren la pressió sobre els recursos naturals i el medi ambient. Aquests canvis demogràfics i socioeconòmics i les seves conseqüències en els recursos bàsics obren la porta a nous mercats i noves àrees de negoci.

Nous negocis: créixer amb escassedat de recursos
Les principals oportunitats de negoci internacionals se situaran al voltant de l'energia, l'aigua, l'alimentació, la sostenibilitat urbana, la mobilitat i l'ús eficient dels recursos.
- Explotar nous models energètics.
- Aportar eficiència energètica a la indústria.
- Implementar mecanismes de captura i emmagatzematge de carboni.
- Aprofitar l’impuls de la sostenibilitat energètica a les ciutats.
- Guanyar eficiència en l’ús de l’aigua.
- Posicionar-se en els nous mercats d’infraestructures hídriques.
- Explotar el potencial de negoci per garantir l’alimentació mundial.
- Obrir noves àrees de negoci en l’agroindústria.
Per aprofitar-les, cal aprofundir en la internacionalització i connexió amb les economies amb un creixement més dinàmic i reassignar els recursos a activitats més innovadores i creatives.