Articles i altres publicacions
El treball presenta les teories actuals de formulació i implementació d'estratègies d'internacionalització, juntament amb un estudi quantitatiu i un anàlisi de casos sobre el procés d'internacionalització de diversos models de negoci, a partir dels quals se n'extrauen els factors claus de l'èxit de cadascun.

Quaderns OME 2: Estratègies i factors clau d'èxit de les empreses catalanes als mercats exteriors. Comparativa internacional.
Presenta els principals enfocaments, marcs conceptuals i models teòrics sobre la internacionalització de l’empresa. Defineix els factors motivadors de la internacionalització de l'empresa, les etapes bàsiques d’aquest procés empresarial, les noves tendències, etc.
Mostra els diferents dissenys organitzatius, els sistemes de centralització, coordinació i control de l’empresa internacional, les problemàtiques culturals que de vegades cal afrontar. Explica vàries estratègies, formes organitzatives i factors clau per aconseguir l’èxit internacional. Recorda que la internacionalització empresarial no és un procés de caràcter general i unitari per a qualsevol tipus d'organització i sector d'activitat.
També dibuixa el perfil de l’empresa catalana que ha aconseguit internacionalitzar-se amb èxit. Es tracta d’empreses amb un centenar de treballadors (uns 15 a l'estranger), que duen uns 10 anys exportant en mercats geogràficament propers primer i a regions més llunyanes després. El personal sol tenir un bon coneixement d’idiomes, amb formació superior, amb disponibilitat de desplaçament, etc.