ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Internacionalitzar l'empresa: el cas de Rússia

Idees d'experts   Elena Palaguina

Cada cop més, les empreses catalanes posen el punt de mira al gegant rus. Elena Palaguina, directora de l'Oficina Exterior de Catalunya a Moscou, enumera les oportunitats d'un mercat cada cop més atractiu, i ofereix alguns consells per fer-hi negoci amb èxit.

Idees Força

  • El comerç està molt centralitzat en dos nuclis que concentren el 80% dels negocis: Moscou amb 11 milions de residents, i Sant Petersburg amb quasi 5 milions de residents
  • Sectors com l’automoció o TIC es concentren en regions com Samara o Sibèria
  • Rússia representa una bona plataforma per expandir els negocis a les exrepúbliques soviètiques, especialment a Ucraïna i Kazakhstan, amb qui Rússia té una unió duanera
  • Els Jocs Olímpics d’Hivern de Sochi el 2014, i el Mundial de Futbol del 2018 representen grans oportunitats en infraestructures
  • Per entrar al mercat rus és recomanable tenir un producte únic, que sigui estrella, amb gran rendibilitat

Presentacions