• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

"El Projecte Bressol ens ha ajudat a aconseguir que la nostra creativitat sigui rendible"

Idees d'experts   Andrea Llosa Bueno

07/04/2008
Imatge

Com a jove dissenyadora, com veus el panorama de la moda a Espanya en els darrers anys?

La moda a Espanya és complicada perquè existeix molta competència amb les grans cadenes de pronto moda, que representen una bona alternativa per al consumidor. Aquesta situació li ha suposat moltes dificultats al dissenyador independent perquè és molt més difícil competir. La nostra estratègia està en buscar aquells consumidors que busquen ser diferents i estan disposats a pagar més por aconseguir-ho. Per una altra banda, la importància cada cop més gran de Barcelona entre les capitals mundials de la moda i les ajudes que rebem els dissenyadors emergents per part de la Generalitat són dos elements de vital importància per a dinamitzar el sector de la moda.

En aquest context, quines són les teves aspiracions com a jove promesa de la moda?

Bàsicament, poder viure de la moda. M'agradaria tenir una petita marca, que es vengui en tendes multimarca. Estic en el projecte de la Generalitat de dissenyadors emergents 080 i, gràcies a això, sembla que aconseguiré el meu objectiu de dissenyar les meves col·leccions a Barcelona i produir-les a Perú.

D'on ve la teva font d'inspiració?

La base de la meva inspiració és Perú, el meu país d'origen. Però el fil conductor de totes les meves col·leccions és la seva fusió amb altres cultures. La meva idea és interpretar la cultura a través de la moda. Per exemple, en el cas de la meva pròxima col·lecció, sumo elements de la cultura de l'antiga Mesopotàmia amb Perú.

Tot i la globalització imperant, cada vegada més la gent s'interessa per les cultures en particular. Com afecta aquesta qüestió a la moda?

El tema ètnic a la roba sempre està present, com és el cas de Kenzo. Buscar la cultura per al meu disseny no ha estat amb la intenció d'indagar en les necessitats del mercat, sinó del que a mi particularment em mou, esperant que aquesta oportunitat s'obri i existeixi, ja que el que jo vull és portar aquesta ètnica al carrer.

Pots parlar-nos de la teva última col·lecció? Teixits, influències colors...

La col·lecció en què estic treballant actualment és Primavera - Estiu 2009, que sortirà al mercat al juny. Es basa en l'antiga Mesopotàmia. Utilitzaré línies rectes, estampats geomètrics, molts vestits camisers barrejant sempre teles peruanes amb cotó i bordats fets a mà. La base dels colors serà terra per Babilònia, però amb tocs de colors fluorescents que provenen de la cultura peruana.

T'has inspirat en la dansa del còndor per a les teves col·leccions. Què et transmet aquesta dansa? Què significa per a tu?

Quan era petita viatjava molt amb la meva família per Perú. Un dels llocs claus per a mi va ser Arequipa i el seu famós Cañón del Colca, on es pot observar el vol del còndor. El que vaig fer va ser barrejar el volum del còndor (colls i espatlles grans), tota la part del pit i les cames (pantalons pitillo). He volgut ressaltar la importància del còndor com a símbol per a l'indígena peruà, ja que és un animal gairebé sagrat. Els inques veneraven tres animals: la serp, el puma i el còndor.

Et consideres afortunada per haver rebut tants premis en tan poc temps?

Definitivament crec que vaig treballar molt per a la col·lecció anterior, però el fet de tenir aquest feedback tan important m'ha fet veure que vaig per bon camí, que he fet una bona elecció, sobretot en un món tan complicat com el de la moda.

Què va suposar per a tu treballar amb la Sita Murt?

Treballar amb la Sita formava part del Projecte Bressol. És una de les empreses catalanes que, tot i estar en un àmbit tan complicat, ven molt. He après a conèixer més el mercat, a conèixer gent del món de la moda. Ha estat com entrar a l'enciclopèdia de la moda. El projecte està impulsat per la Generalitat i es basa en ajuda financera (beques) i assessoria financera, comercial i de producte a joves amb idees innovadores que volen tenir una petita empresa. Aquest projecte ens ha ajudat a aconseguir que la nostra creativitat sigui rendible.

Com penses articular la promoció i comercialització de la teva col·lecció? En quins països creus que encaixarà més el teu estil?

El primer any de la col·lecció l'enfocaré a Espanya per un tema de proximitat i coneixement del mercat. Abans d'exportar m'agradaria veure com funciona aquí per a poder corregir possibles errors. Després, m'encantaria anar a Berlín i Londres. La meva col·lecció no és específica per a un mercat perquè sempre hi ha un percentatge petit de població que busca un toc ètnic. Però de moment el meu termòmetre serà Espanya.

Podem comprar creacions teves en alguna tenda de Barcelona?

A partir del mes de juny d'aquest any.

Pàgines relacionades