ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Koetania, joies que s'adapten al client

Idees d'experts   Marta Blanco

KOETANIA és una joieria contemporània de disseny a Barcelona on es poden trobar joies d'autor personalitzades i úniques.
 
 
 
 
Marta Blanco i el seu soci Daniel Bellido van voler girar la relació entre la persona i les seves joies per tal que fossin les últimes les que s'adaptessin al primer, i no a l'inrevés.

Koetania

Interior de la botiga/taller Koetania

 

A què us dedicàveu abans de crear Koetania?

KOETANIA és el punt de trobada de dos mons complementaris, tant pel caràcter dels seus fundadors com per les seves trajectòries vitals. En el cas de Daniel, la joieria li ve de família (el seu pare ja era joier). I jo, Marta, em vaig enfocar cap el món del disseny i l'arquitectura. Vaig viure a Tòquio i Roma, entre d'altres ciutats, i l'experiència de conèixer cultures diferents ha constituït la meva "matèria primera", que he acabat traduint en un dels meus formats predilectes: la joia.

 

En què es diferencien les vostres joies de la resta?

El plantejament convencional fa que les persones s’adaptin a la joia i no a l'inrevés. La nostra diferència parteix del fet que el nostre punt de vista és molt diferent, tota una contradicció si considerem que la joia neix de la necessitat simbòlica de la persona, de significar i ser diferent. Nosaltres plantegem una joia transparent i propera.

 

Què vol dir "joia transparent i propera"?

Partint de l'ofici de l'alta joieria, barregem materials, explorem noves formes i conceptes al mateix temps que escoltem el nostre client per oferir-li la joia que s'adapta a la seva ocasió. Expliquem possibilitats, recursos, oferim el servei de personalització... En certa manera fem de traductors entre els seus sentiments i la joia. Els nostres clients aconsegueixen sorprendre, agradar i destacar. Ho sabem de primera mà, ja que normalment tornen per explicar-ho. Això fa que siguem, a la vegada, molt dinàmics creant i això ens acosta al ritme del complement i la moda on, certament, ens sentim molt còmodes. Combinem la tecnologia i els recursos artesans per oferir peces de disseny de molta qualitat.

 

"La nostra temàtica gira entorn dels esdeveniments de la natura"

 

Quin és el vostre leitmotiv? 

La nostra temàtica gira entorn dels "esdeveniments de la natura": conceptualitzem bioritmes, és a dir, integrem la visió científica amb la naturista. Unim la tradició i la modernitat amb un enfocament d'influència oriental.

 

Koetania

 

Això és la vostra col·lecció RESPIRA, oi?

La primera col·lecció RESPIRA parla del ritme de les marees com a respiració de la Terra i la nostra sincronització amb elles. Després vam treure la col·lecció VOLARE en què treballem les migracions de les aus com els impulsos vitals del canvi... I, molt aviat, traurem la col·lecció LAVA en què el concepte de l'origen serà el protagonista.

 

Perquè vàreu apostar per una botiga taller al Poble Sec?

Al 2011 la personalitat del barri ens va enamorar: escalat de façanes de colors, carrers tranquils amb cellers de tots els temps. També ens va atraure la seva localització estratègica a prop del centre, de la terminal de creuers i els principals museus de la ciutat a Montjuïc, juntament amb les reformes en marxa de façanes i carrers... Tot  indicava el valor emergent i d’oportunitat del lloc.


El teixit comercial del barri no estava en bona forma. Certament, això era un risc, però al mateix temps paradoxalment ens assegurava màxima visibilitat. Vam acceptar el repte i, pocs mesos abans d'iniciar l'activitat de KOETANIA, Ferran Adrià obria les portes del Tickets a l'Avinguda del Paral·lel i apostava pel ressorgiment de la zona. El Molino i les Arenes també reobrien i, des d'aleshores, moltissims concept bar obren portes cada dia al barri. Avui la "tendència Poble Sec" és una realitat.

 

I quina ha estat la part més difícil fins ara?

Hem hagut de redefinir completament el nostre mètode de treball. La botiga és un negoci ella mateixa amb moltes necessitats que s’afegeixen a les de disseny i producció. Aprendre a separar tasques, equilibrar i definir les càrregues de treball ha estat molt entretingut. La traducció en números de tots aquests canvis ha estat el més complicat i hem acusat que cap membre de l’equip no tingués un perfil més financer.

 

Quin són els reptes que us plantegeu de cara al futur?

Sens dubte, posicionar-nos en el món de la moda com a joia i complement de tendència. Tenir una política activa i proactiva en els mitjans socials, i créixer en facturació. I, tant de bo, poder contractar personal a Koetania i fer-la créixer.