Idees d'experts Jorge Serra
Tenir un bon producte és tan important com saber-lo vendre i donar-lo a conèixer. Per aconseguir-ho és imprescindible fer una reflexió prèvia mitjançant un pla de màrqueting.
Jorge Serra, director de màrqueting d'ESADECREAPOLIS, dóna les claus per dissenyar i implementar un pla de màrqueting.
Idees Força
Fer un pla de màrqueting és com fer de metge de l’empresa: conèixer l’entorn, els hàbits i els seus símptomes per poder aconseguir un bon diagnòstic.
El més important és tenir clara l’estratègia: la missió, els objectius, la cartera de negocis i fer els plans funcionals.
Hi ha 5 passos bàsics: el marc de referència, l’anàlisi, el diagnòstic, dissenyar l’estratègia i crear un pla d’acció.
Cal definir què ajudarà a tenir èxit i un avantatge competitiu.
Menys pressupost en comunicació no ha de voler dir menys efectivitat. Cal adaptar-se als recursos i al públic que es busca.