Idees d'experts Gabriela Gándara
Mèxic està acostumat a la presència d'empreses transnacionals, i està acostumat a col·laborar amb empreses catalanes i espanyoles.
Gabriela Gándara, directora de l'Oficina Exterior de Comerç i Inversions d'ACCIÓ a Mèxic, repassa les oportunitats de negoci d'una economia mexicana estable econòmicament i ordenada fiscalment, i ofereix alguns consells per fer-hi negoci amb èxit.
Idees Força
Les empreses catalanes i espanyoles tenen una bona imatge a Mèxic, i això afavoreix el negoci.
Hi ha confiança en el país, les empreses s'hi instal·len.
Mèxic té grans empreses exportadores que arrosseguen i creen cultura competitiva.
Els tractats de lliure comerç que té signats Mèxic són positius per a les empreses que volen instal·lar-s'hi.
Mèxic importa principalment béns de capital, maquinària i manufactura, i ofereix oportunitats de negoci interessants per a les empreses catalanes. El sector serveis també està a l'alça.
L'automoció es revitalitzarà, i el sector TIC i les enginyeries també aniran a l'alça.
En la dicotomia entre Mèxic i Brasil, Mèxic compta amb una pitjor imatge però s'està començant a revertir i ofereix millors perspectives que Brasil.
Mèxic té una forta influència dels EUA i exigeix uns estàndards de qualitat alts.
Cal evitar caure al joc de la corrupció i escollir bé els assessors.
Cal entendre que hi ha diferències socials i culturals, i adequar-se als diferents sistemes de producció.
És difícil obtenir resultats ràpids. Cal tenir paciència. L'experiència és que pràcticament tot s'acaba venent a Mèxic, amb temps, constància i bon preu. Requereix molta tasca de venda.