Casos d'empresa Oriol Sauret
La il·luminació tècnica ha estat des de fa quasi 40 anys el negoci de Lamp. Tot i una àmplia experiència i haver-se fet un nom en el sector, el context del mercat semblava enfosquir el futur de l'empresa. Per aquest motiu, Lamp ha reorientat el seu negoci amb una aposta decidida cap a la internacionalització i la innovació amb la tecnologia LED.
Lamp, innovació i internacionalització per tornar a créixer
“Tot i que potser ara ocupa un 10% del mercat, de ben segur que la tecnologia LED arribarà al 50% el 2015, i al 80% el 2020”, assegura Oriol Sauret. Amb aquesta premissa, Lamp hi ha apostat de forma decidida. “Vam comprar una empresa electrònica aragonesa (Zydotronic), que ens ha aportat el know-how, el servei, conèixer la tecnologia, quin tipus de LED hem de comprar, de quina marca o de quina qualitat”, explica el director de màrqueting de Lamp. Endinsar-se en una nova tecnologia d’il·luminació també ha anat acompanyat d’un augment de la plantilla en l’àrea de recerca i desenvolupament. “Abans teníem 4 o 5 persones a d’R+D, i ara s’ha duplicat la gent que hi treballa alhora que ha crescut molt la seva importància dins l’empresa”, assegura Sauret.
El desenvolupament d’aquesta nova tecnologia ha anat de la mà de la intensificació de l’activitat exterior de Lamp. “L’enllumenat públic està molt ben implantat a Sud-amèrica, i ens obligava a la central a desenvolupar nous productes que hem aprofitat per vendre’ls a Espanya i a altres països europeus”, explica el dirigent de Lamp, que destaca així un dels nous segments de mercat que han explorat els darrers tres anys. Així mateix, Lamp ha obert diferents delegacions a l’exterior, posant especial èmfasi en situar-se al mercat sud-americà i l’asiàtic. La idea és aprofitar els tres centres productius (Terrassa, Xile i Xina) per subministrar el producte al seu continent.
Idees Força
Davant d'una situació de mercat desfavorable, repensar l'estratègia global permet donar-li la volta.
Insistir en una estratègia obsoleta, variant només aspectes operatius, no permet aprofitar al màxim les oportunitats de negoci. derivades de la nova situació del mercat.
Reorientar el negoci al principi del canvi de la situació de mercat permet invertir i disposar de temps per sortir-ne reforçat.
Aprofitar un canvi tecnològic incipient és clau en sectors d'alt valor afegit.
La innovació tecnològica permet competir amb garanties al món. A més valor afegit, més competitivitat.