Presentacions i altres materials
El sector carni porcí a Catalunya inclou més de 600 empreses, té un volum de negoci total de 6.141 milions d'euros, genera prop de 14.500 llocs de treball, i ha registrat un creixement anual mitjà del 6,8% en els darrers cinc anys (2008-2013).
Les previsions indiquen que la carn porcina seguirà sent la carn més consumida pels països desenvolupats i que el creixement del consum mundial es concentrarà a l'Àsia.
L’estudi sobre l’actualització estratègica del sector carni porcí a Catalunya presenta els principals objectius, la quantificació i la identificació de tendències del sector, així com els canvis en el negoci i la definició dels principals reptes estratègics per a aquesta indústria.
Les estimacions del dimensionament del sector carni porcí apunta que Catalunya produeix 1,6 milions de tones de carn de porc a l’any, un 44 % del total de la producció de l’Estat espanyol. D’aquest volum de carn, un 65 % s’exporta. L’estudi posa de manifest la importància de la internacionalització per a aquest sector. De fet, Catalunya exporta més carn de porc fresca i congelada que països com Bèlgica, Brasil, França o Polònia.
Així, l’any 2014 les exportacions catalanes del sector carni en general van assolir els 2.600 milions d’euros, un 81 % de les quals corresponen a la carn de porc. La majoria de carn que s’exporta és fresca i congelada, i el repte ara és intensificar les vendes a l’exterior dels elaborats carnis de porc, com els embotits.
L’estudi també apunta que l’evolució de les preferències dels consumidors estaran determinades per la salut, l’aparició de nous substitutius, la convivència amb innovacions en el packaging, l’adaptació cap a productes fàcils de consumir en qualsevol lloc i moment i l’especialització en productes gurmet adaptats a les diferències culturals de cada país.
Presentacions