Presentacions i altres materials
Quina diferència hi ha entre innovar i gestionar la innovació? És suficient amb innovar puntualment per assolir un retorn en forma de creixement sostingut?
Amb aquesta presentació, Enric Bayó ens explica perquè per créixer ja no n'hi ha prou amb innovar de tant en tant, sinó que cal innovar de forma sistemàtica. I ens diu com fer-ho.
Innovar per créixer
Obsessió per aportar valor: Les empreses innovadores estan totalment orientades a aportar valor, tant pel client com per l’empresa (rendibilitat).
Lideratge + compromís: Sense líders no hi ha innovació. Totes les empreses innovadores tenen un líder que considera la innovació un procés estratègic per l’empresa. Per aquest motiu, hi ha un compromís ferm a dedicar recursos, canviar i esforçar-se; i tot i tenir èxit, continuar dedicant recursos, canviant i esforçant-se...
Model propi equilibrat: Cada empresa ha de generar el seu propi model per gestionar la innovació. Bona part de l’èxit recau en saber trobar un equilibri entre la gestió operativa i la gestió innovadora.
Oportunitats, oportunitats i oportunitats...: La nostra focalització en el dia a dia no ens deixa veure les oportunitats de negoci, quan la identificació d’aquestes és clau. Si no sabem identificar oportunitats de negoci, difícilment podrem generar innovacions.
Innovació = risc: Innovar implica risc. Les empreses innovadores no són aquelles que prenen més risc, sinó aquelles que saben gestionar-lo. És a dir, aquelles que identifiquen i redueixen o eliminen els riscos associats als projectes d’innovació.
Innovació oberta: Ja no competeixen empreses, competeixen ecosistemes. Les empreses innovadores han passat d’un procés d’innovació tancat a un d’obert: col·laboren amb el seu ecosistema (proveïdors, clients, universitats, administració, centres tecnològics, partners...).