Presentacions i altres materials
Aquest material descobreix els reptes de les pimes del sector de vi i cava i del clúster del suro. Identifica quines eines i recursos tenen les empreses per a posicionar-se amb força en el mercat i presenta les iniciatives de suport al sector promogudes des d'ACCIÓ.
Diagnosi del sector del vi i el cava i del clúster català del suro
Amb aquest material, aprofundim en l'estat dels següents clústers:
Indústria de la vitivinicultura
- És el tercer gran subsector dins la indústria agroalimentària a Catalunya.
- Característiques: focus en l'oferta i el desconeixement del client final; poca despesa en comercialització, màrqueting i estudis de mercat; predomini d'una estratègia de producte bàsic i un baix desenvolupament de l'enoturisme.
- Reptes: necessitat de dimensionament i la recomanació per a les pimes d'aconseguir-ho fent un esforç augmentant les vendes en mercats internacionals.
Indústria del suro
- Catalunya és la segona regió mundial productora de taps de suro, per darrere de Portugal.
- Característiques: el sector compta amb prop de 80 empreses que l'any 2007 van facturar 228 milions d'euros, van ocupar més de 1.200 treballadors i van produir i comercialitzar uns 2.700 milions de taps.
- Reptes: contrarestar el progrés dels tapaments alternatius; explotar oportunitats de negoci en mercats emergents; explotar els valors de qualitat i fiabilitat del producte; l'abast a mercats emergents; evolucionar tècnicament el seu producte i aplicar tècniques d'intel·ligència de mercats per conèixer els mercats productors de vi i els consumidors.
A més, el material repassa les iniciatives realitzades per ACCIÓ i per les entitats que agrupen les empreses del sectors, proposades en el marc del Pla de Competitivitat del sector 2009-2010.