Entitat Red.es I MINISTERIO PARA LA TRANSFORMACIÓN DIGITAL Y DE LA FUNCIÓN PÚBLICA
TipusAjut
Estat En termini
Data de finalització 31/10/2025
Empreses
Atenció: En les properes setmanes es publicarà la nova convocatòria dirigida a empreses mitjanes (d'entre 50 i 250 treballadors).
El Kit Digital és una iniciativa de Red.es, organisme adscrit al Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital, i té com a objectiu subvencionar la implantació de solucions digitals disponibles al mercat per aconseguir un avenç significatiu en el nivell de maduresa digital.
Les solucions digitals que proporciona el Kit Digital estan orientades a les necessitats de les petites i mitjanes empreses, microempreses i treballadors autònoms, que pertanyin a qualsevol sector o tipologia de negoci.
El procés a seguir per a rebre els ajuts en el marc del programa Kit Digital és el següent:
- Per demanar el bo digital cal registrar-se al web www.acelerapyme.es i completar el test d'autodiagnòstic del nivell de digitalització de l’empresa.
- Una vegada obert el termini de la convocatòria caldrà sol·licitar el bo digital a la seu electrònica de Red.es, accedir al catàleg d'agents digitalitzadors i decidir amb qui es vol desenvolupar la solució digital.
- Posar-se en contacte amb l’agent digitalitzador en qüestió i subscriure l'Acord de prestació de solucions digitals. Amb la formalització d’aquest Acord es cedeix el dret a cobrament de l’ajut a l’agent digitalitzador en pagament dels serveis prestats. El termini màxim per a la formalització d’aquest Acord és de 6 mesos a comptar des de la notificació de la resolució de concessió de l’ajut.
- Una vegada formalitzat l’acord l’Agent ha de prestar la solució de digitalització. Aquesta prestació es realitzarà en dues fases:
- Una primera fase que tindrà una durada màxima de 3 mesos des de la validació de l’Acord. En aquesta fase l’Agent Digitalitzador ha de realitzar la instal·lació o desenvolupament de la solució i el beneficiari ha de pagar la factura emesa per l’Agent Digitalitzador.
- Una segona fase que té una durada fixa de 12 mesos des de l’emissió de la factura en la fase anterior. Durant aquests 12 mesos l’Agent Digitalitzador ha de seguir prestant tots els serveis que requereixi la solució o solucions contractades.
- El pagament del bo digital com a tal es realitzarà als Agents Digitalitzadors una vegada hagin justificat cada una de les dues fases d’execució.
Si voleu ser part del Kit Digital com a proveïdors de solucions digitals, podeu sol·licitar l'alta com a Agent Digitalitzador.
Beneficiaris
Podran ser beneficiaries d’aquests ajuts, sempre que el seu domicili fiscal estigui ubicat en territori espanyol:
- Les petites i mitjanes empreses, microempreses i autònoms.
- Les comunitats de bens, les societats civils amb objecte mercantil, les societats civils professionals i les explotacions agràries de titularitat compartida que exerceixin una activitat econòmica.
No obstant, no podran ser beneficiaries:
- Les unions temporals d’empreses (UTES).
- Les persones físiques o jurídiques que siguin Agents Digitalitzadors Adherits al programa ni aquelles a les que aquests Agents Digitalitzadors contractin o subcontractin la prestació parcial o total de les solucions de digitalització.
- Els autònoms societaris i autònoms col·laboradors.
S’estableixen cinc segments de beneficiaris diferents:
- Segment I: Petites empreses d’entre 10 i 49 treballadors.
- Segment II: Petites empreses o microempreses d’entre 3 i menys de 10 treballadors.
- Segment III: Petites empreses o microempreses d’entre 0 i menys de 3 treballadors.
- Segment IV: Mitjanes empreses d’entre 50 i 100 treballadors (incloses les empreses amb menys de 50 treballadors però que tinguin la consideració de mitjana empresa al tenir un volum de negocis anual i balanç general anual de 10 milions d’euros).
- Segment V: Mitjanes empreses d’entre 100 i menys de 250 treballadors.
Actuacions subvencionables
Seran subvencionables les despeses en què incorri el beneficiari per a l'adopció de les solucions de digitalització que responguin a alguna de les categories següents:
- Lloc web i Presència a internet (exclusiva pels segments I, II i III).
- Comerç electrònic.
- Gestió de xarxes socials.
- Gestió de clients.
- Business Intelligence i analítica.
- Serveis d’oficina virtual.
- Gestió de processos.
- Factura electrònica.
- Comunicacions segures.
- Ciberseguretat.
- Presència avançada a internet (excepte per al segment I).
- Marketplace (exclusiva pels segments I, II i III).
- Servei de Ciberseguretat Gestionada (exclusiva pels segments IV i V).
- Gestió de clients amb IA associada (exclusiva pels segments IV i V).
- Business Intelligence i analítica i IA associada (exclusiva pels segments IV i V).
- Gestió de processos amb IA associada (exclusiva pels segments IV i V).
- Lloc de treball segur (exclusiva pel segment III): Pot incloure la compra d’un ordinador que tingui integrat una llicència i un encriptat en repòs que asseguri la privacitat de les dades i documents emmagatzemats al dispositiu.
També podrà ser objecte de l’ajut la substitució d’alguna de les solucions de digitalització ja adoptades prèviament pel beneficiari sempre que la solució a substituir no compleixi algun dels requisits exigits per a cada categoria de solució (els requisits s’especifiquen a l’Annex IV de les Bases Reguladores).
Quantia
L’import dels ajuts, anomenats “bo digital”, serà de:
- 12.000 € per les empreses del Segment I.
- 6.000 € per les empreses del Segment II.
- 3.000 € per les empreses del Segment III.
- 25.000 € per les empreses del Segment IV.
- 29.000 € per les empreses del Segment V.
Els beneficiaris (empreses) podran formalitzar Acord amb els Agents Digitalitzadors únicament per una solució de digitalització per cada Categoria de Solució de Digitalització. Els imports màxims dels ajuts per a cada Categoria depenen del segment en el que s’inclogui l’empresa i van dels 125 als 29.000 euros.
Per les empreses del Segment I i del Segment II el pressupost total inicialment convocat és de 500.000.000 d'euros respectivament. Per les empreses del Segment III és de 1.000.000.000 d'euros.
En el cas de la convocatòria específica dirigida a les societats civils amb objecte mercantil, les societats civils professionals i les explotacions agràries de titularitat compartida el pressupost és de 100.000.000 d'euros.
Termini
El termini de presentació de sol·licituds pels Segments I i II finalitzarà el dia 31 de desembre de 2024 a les 11:00 hores. En el cas de les entitats del Segment III el termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el dia 31 d'octubre de 2025 a les 11:00 hores. Aquest termini conclourà abans en cas d’esgotar-se el crèdit pressupostari establert.
Bases reguladores (document .PDF)
Ordre de modificació de les bases reguladores (document .PDF)
Consulta els detalls d’aquesta convocatòria
Preguntes freqüents (document .PDF)
Vols més informació dels ajuts Next Generation? T'agradaria rebre alertes de properes convocatòries? Descobreix l'Oficina Next Generation EU d'ACCIÓ.
Referència legal BOE núm. 245 del 12-10-2022