Què has de saber?
Les fundacions inscrites en el Registre de fundacions de la Generalitat de Catalunya que passin a exercir les seves funcions majoritàriament a l'àmbit del Registre de fundacions de l'Estat o d'una altra comunitat autònoma han de sol·licitar el canvi de registre.
- Aquest tràmit només es pot fer per internet amb certificat digital. La documentació que aporteu fora d’aquest canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
- Per tramitar el trasllat d'una fundació del Protectorat de l'Administració de l'Estat o d'una altra comunitat autònoma al Protectorat de la Generalitat de Catalunya, l'entitat haurà d'adreçar la sol·licitud al Protectorat en què consta inscrita.
Les fundacions inscrites en el Registre de fundacions de la Generalitat de Catalunya que passin a exercir les seves funcions majoritàriament a l'àmbit del Registre de fundacions de l'Estat o d'una altra comunitat autònoma.
El canvi de registre es pot inscriure en qualsevol moment.
Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud
1. Escriptura pública que protocol·litzi:
- El certificat de l’acord del Patronat de modificar l'àmbit territorial d'actuació de la fundació en què ha de constar el Protectorat al qual la fundació es vol traslladar.
- Estatuts que incorporin les modificacions dels articles que donin lloc al trasllat.
2. Memòria justificativa que acrediti la conveniència de la modificació estatutària i que aquesta ha estat respectuosa amb la voluntat fundacional.
3. Memòria a un any vista de les activitats que preveu desenvolupar la Fundació a partir de la data de l’acord de trasllat al Protectorat, en què quedi acreditat que l’activitat principal de la Fundació es desenvoluparà fora de Catalunya.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de representant, de persona vinculada, o de persona física.
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
-
Tercer pas
Com es rep la resposta de l'Administració?
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a [...]
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a la vostra Àrea privada. En ambdós casos caldrà que us identifiqueu amb l’idCAT Mòbil o un certificat digital.