Què has de saber?
Són ajuts per a la contractació d'assegurances amb l'objectiu de cobrir les pèrdues produïdes per un incendi, un llamp, una explosió o una caiguda d'aeronau en terrenys forestals arbrats de titularitat privada. Els terrenys han de tenir aprovat i vigent un instrument d'ordenació forestal, és a dir, un pla tècnic de gestió i millora forestal, un pla simple de gestió forestal o un projecte d'ordenació.
Presentació de sol·licituds: del 9 de maig al 31 de juliol de 2025, ambdós inclosos.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de persona física, persona jurídica o persona vinculada.
A les persones físiques i jurídiques propietàries de terrenys forestals subscriptores de pòlisses d'assegurança forestal, que disposin d'un instrument d'ordenació forestal aprovat i vigent.
Presentació de sol·licituds: del 9 de maig al 31 de juliol de 2025.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud
Si la persona sol·licitant és una persona física:
- Còpia del NIF.
- Acreditació de la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret que en deixi constància, si escau.
Si la persona sol·licitant és una persona jurídica:
- Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant.
- Còpia del NIF de la persona representant que signa la sol·licitud.
- Còpia de la documentació justificativa de la personalitat jurídica de l'entitat sol·licitant (constitució i estatuts inscrits al registre oficial corresponent).
- Còpia de la documentació acreditativa de la capacitat de la persona que signa la sol·licitud per demanar la subvenció en nom de l'entitat (poders notarials o escriptura inscrita al registre oficial corresponent).
- Acord de l'empresa a sol·licitar i percebre l'ajut.
Per totes les persones sol·licitants:
- Còpia del document que formalitzi el contracte d'assegurança.
- Còpia del document acreditatiu del pagament de la pòlissa d'assegurança.
- Còpia de la documentació acreditativa de la titularitat de la finca o finques objecte d'actuació (escriptura pública registrada o nota simple actualitzada del Registre de la Propietat corresponent).
Documents
Per a totes les persones sol·licitants:
Ser titular de terreny forestal de titularitat privada, disposar d'un instrument d'ordenació forestal vigent i tenir contractada la pòlissa d'assegurança forestal per a l'any 2025.
Les persones beneficiàries estan obligades a:
- Complir la finalitat de la subvenció i executar l'actuació que fomenta la concessió de la subvenció.
- Proporcionar en tot moment la informació que els sigui demanada respecte de la subvenció concedida i sotmetre's a les actuacions de comprovació i control de l'òrgan instructor, de la Intervenció General de la Generalitat, de la Sindicatura de Comptes i d'altres òrgans competents d'acord amb la normativa aplicable.
- Complir les obligacions que regulen els articles 90 bis i 92 bis del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre.
- Complir les altres obligacions que preveuen la normativa vigent en matèria de subvencions i les bases reguladores.
- En el cas de persones jurídiques, quan l'ajut concedit sigui superior a 10.000,00 euros, comunicar al Centre de la Propietat Forestal la informació relativa a les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 09/05/2025 al 31/07/2025Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació
-
Segon pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la mitjançant publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya (http://tauler.seu.cat) és de 6 mesos, a comptar des de la data en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds.
En cas de manca de resolució expressa, la sol·licitud es considera desestimada per silenci administratiu.
Quina resposta es rep?
L'òrgan competent per resoldre és el director gerent del Centre de la Propietat.
La notificació de tots els actes de tràmit de l’expedient i les seves resolucions es realitzaran mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (http://tauler.seu.cat).
Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes. Indicarà els recursos que procedeixin, l’òrgan davant el qual s’han d’interposar i el termini per interposar-los.
Prèviament a la publicació en el tauler electrònic, les persones interessades rebran un avís al correu electrònic que hagin fet constar en l’imprès de sol·licitud. Aquest avís no té efectes de notificació i serveix als únics efectes d’informar el potencial beneficiari de quan s’efectuarà aquesta notificació que tindrà lloc amb els mitjans esmentats.
Es pot presentar un recurs?
Contra la resolució del director gerent del Centre de la Propietat Forestal, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant la persona titular del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la notificació de la resolució.
En el cas de silenci administratiu, el recurs d'alçada davant la persona titular del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació es podrà interposar en qualsevol moment a comptar a partir de la data en què s'exhaureixi el termini per resoldre i notificar, tal com estableix l'apartat anterior.