Què has de saber?
Acreditació d'accions formatives adreçades a les persones cuidadores no professionals de persones amb dependència.
L'acreditació només es pot sol·licitar per internet i cal disposar de certificat digital vàlid o de l’idCAT Mòbil.
Organisme responsable
- A entitats formadores de centres
- A entitats públiques
- A entitats privades que tinguin entre els seus objectius impartir formació
- A aquelles organitzacions del tercer sector especialitzades a atendre a les persones en situació de dependència
L'acreditació es pot sol·licitar en qualsevol moment.
La documentació que cal adjuntar a la petició genèrica és la següent:
- Un document que inclogui els ítems següents:
- Programa del curs amb els continguts, identificant el tipus d’activitat formativa (bàsica o monogràfica).
- Estructura i durada.
- Modalitat (presencial, semipresencial o virtual).
- Cronograma de l'activitat.
- Metodologia prevista.
- Perfil professional dels docents per a cada sessió impartida.
- Previsió de les dates i del lloc, si és el cas, on s'efectuaran les activitats formatives.
- Divulgació de les activitats.
- Qualsevol altra informació referida al desenvolupament de l'acció formativa.
- Preu per l'alumne.
- Estatuts de l’entitat.
L’acreditació, en contingut i durada, es pot sol·licitar per a dos tipus d’activitats: la formació bàsica i la formació monogràfica.
Per confeccionar el programa formatiu i complir amb els requisits i les orientacions establertes per l’organització i el contingut dels cursos adreçats a les persones cuidadores no professionals de persones en situació de dependència cal consultar aquest enllaç.
La plantilla de les persones docents ha d’estar formada, preferentment, per persones professionals amb titulacions universitàries corresponents als àmbits de les ciències de la salut i ciències socials i professionals amb la titulació de formació professional de la família professional de serveis socioculturals i la comunitat i professionals amb formació i experiència acreditada en l’atenció a les persones dependents.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
-
Segon pas
Rebre resposta de l'Administració
Qui comunica la concessió de l'acreditació?
Qui comunica la concessió de l'acreditació?
La persona titular de la Secretaria General del Departament de Drets Socials comunicarà a l’entitat sol·licitant l’acreditació, en contingut i durada, de l’activitat formativa adreçada a cuidadors i cuidadores no professionals.
L'acreditació, en contingut i durada, es renovarà automàticament cada any natural presentant una memòria de les activitats formatives impartides durant l'any anterior. En aquesta memòria ha de constar l'assistència dels alumnes, el lloc i les dates de les activitats.
Com i quan es rep la resposta?
Un cop presentada la petició, el Registre general electrònic emet automàticament un rebut de presentació que inclou la referència de l'assentament de registre i la data oficial en què s'ha presentat la documentació.
Les peticions s'adreçaran automàticament al departament o organisme que s'indiqui (o a l'òrgan competent en cas que s'hagi triat una temàtica). En el cas que la persona sol·licitant no hagi triat correctament la temàtica o l’ens destinatari, el primer registre que rebi la documentació la trametrà a l'òrgan competent.
-
Tercer pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A l'Àrea privada (amb l'idCAT Mòbil o/i el certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb el codi identificador, ID del tràmit i el DNI/NIF).