Què has de saber?
Són ajuts destinats a les associacions d'estudiantat universitari de Catalunya per donar suport a les activitats següents:
- Iniciatives que fomentin la internacionalització de l'associacionisme juvenil en l'àmbit universitari.
- Activitats de tipus científic, formatiu o social.
Les activitats a desenvolupar s'han de realitzar durant el curs acadèmic 2024-2025.
S'exclouen les activitats:
- Que tinguin una finalitat política, gremial o sindical.
- Que tinguin finalitats esportives o lucratives.
- De caràcter religiós i consistents en viatges turístics.
El procediment de concessió d'aquests ajuts és el de concurrència competitiva.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Has d’utilitzar el formulari específic.
Per obtenir més informació sobre aquests ajuts, consulta la pàgina web dels ajuts a les associacions d'estudiantat universitari de Catalunya (AEU) i, concretament, les preguntes freqüents.
Contacte: ajuts.universitats.agaur@gencat.cat
Avís important:
Recordeu que per acceptar l'ajut, cal presentar la distribució del pressupost de l'activitat utilitzant la plantilla actualitzada (juny 2025). Les versions anteriors no seran acceptades.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A les associacions d'estudiantat universitari de Catalunya.
- Termini de presentació de sol·licituds: des del 2 de desembre de 2024 fins al 13 de gener de 2025 a les 14:00 h (hora local de Barcelona), tots dos inclosos.
- Termini per acceptar l'ajut: 15 dies naturals a partir de la publicació de la proposta de resolució provisional. La proposta es publica el 3 de juny de 2025, per tant, el termini per acceptar finalitza el 17 de juny de 2025, inclòs.
- Termini per justificar l'ajut: fins al 30 de setembre de 2025, inclòs.
En el moment de sol·licitar l'ajut, cal adjuntar al formulari de sol·licitud normalitzat la documentació complementària següent:
- Memòria de l'associació i de l'activitat sol·licitada, segons model normalitzat.
- Pressupost de l'associació i de l'activitat sol·licitada, segons model normalitzat.
- Certificat del vicerector o la vicerectora competent que acrediti la vinculació de l'associació a la universitat i que les activitats les duu a terme, preferentment, en l'àmbit universitari.
Pots presentar la documentació complementària després d'enviar la sol·licitud en el termini establert, a condició que hagis enviat la sol·licitud en termini i amb el formulari normalitzat.
Si l'associació ha estat proposada per rebre l'ajut, cal presentar la documentació següent per acceptar-lo:
- Document d'acceptació, segons model normalitzat.
- Distribució del pressupost de l'activitat (versió actualitzada - juny 2025), segons model normalitzat. Aquesta és la versió vàlida. No s'admetran versions anteriors.
Amb el document d'acceptació s'han de presentar els documents següents:
- Documents que acreditin les facultats atorgades com a persona representant legal de l'associació (nomenament, poders, etc.)
- Una còpia dels estatuts de l'associació i, si escau, del seu reglament de funcionament.
No caldrà tornar-los a presentar si ja els has aportat en un altre tràmit a l'AGAUR en els darrers 5 anys o si ja no estan vigents.
Si ja els vas presentar, ho has d'indicar dins del mateix document d'acceptació.
Per presentar els documents que manquen en la fase de sol·licitud, si és el cas, i en les fases d'acceptació i de justificació, si t'han concedit l'ajut, has de fer servir el tràmit associat a un expedient AGAUR. Necessitaràs el codi ID associat a la teva sol·licitud (disponible en el rebut de registre). Ha de ser de la persona representant de l'associació o de qualsevol altra persona que tingui poders.
Poden sol·licitar aquests ajuts les associacions d'estudiantat universitari de Catalunya que compleixin els requisits següents:
- Estar inscrites al Registre de la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques del Departament de Justícia i Qualitat Democràtica de la Generalitat de Catalunya, i demostrar que duen a terme activitats en el moment de presentar la sol·licitud.
- Estar vinculades a una de les universitats del sistema universitari de Catalunya i desenvolupar les seves activitats preferentment en el si de la comunitat universitària.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Import de l'ajut
L'import màxim de l'ajut és de 3.000 €.
Període
Les activitats objecte de l'ajut s'han de realitzar durant el curs 2024-2025, des del 13 de setembre de 2024 i fins al 12 de setembre del 2025.
Criteris per valorar i ordenar les sol·licituds
- L'avaluació es farà, d'acord amb el Reglament d'avaluació de l'AGAUR, per òrgans externs i experts de la comunitat científica, i aplicant la valoració d'1 a 10 segons els criteris següents:
- Adequació de l'activitat a l'objecte de les bases reguladores: fins a 10 punts (10% de la valoració total).
- Memòria de l'activitat: fins a 70 punts (70% de la valoració total).
- Memòria resumida de l'associació i memòria resumida d'activitats: fins a 20 punts (20% de la valoració total).
- Les sol·licituds es resoldran, segons disponibilitat pressupostària, mitjançant el procediment de concurrència competitiva. Es valoraran les sol·licituds presentades en el termini establert i s'aplicarà la puntuació obtinguda, d'acord amb el punt anterior.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 02/12/2024 al 13/01/2025 -
Segon pas
Rebre la proposta de resolució provisional i acceptar l'ajut
Com es notifica la resposta?
Com es notifica la resposta?
La proposta de resolució provisional de l’ajut es notifica mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i de manera informativa al web de l’AGAUR. Aquesta publicació té el mateix efecte que una notificació individual.
Per acceptar l'ajut, les associacions proposades com a beneficiàries disposen de 15 dies naturals a partir de la publicació de la proposta de resolució.
En cas que l'associació hagi estat proposada per obtenir l'ajut, has de presentar la documentació següent:
- Document d'acceptació, segons model normalitzat.
- Distribució del pressupost de l'activitat (versió actualitzada-juny 2025), segons model normalitzat.
Amb la documentació d'acceptació s'han de presentar els documents següents:
- Documents que acreditin les facultats atorgades com a persona representant legal de l'associació (nomenament, poders, etc.)
- Una còpia dels estatuts de l'associació i, si escau, del seu reglament de funcionament.
No caldrà tornar-los a presentar si ja els has aportat en un altre tràmit a l'AGAUR en els darrers 5 anys o si ja no estan vigents.
Si ja els vas presentar, ho has d'indicar dins del mateix document d'acceptació.
És important que l’associació conservi aquest document de pressupost per a referència futura, ja que la justificació de l’ajut s’ha de basar en aquest pressupost final.
Per acceptar l'ajut l'associació beneficiària ha de presentar la documentació a través del tràmit associat a un expedient AGAUR.
Altres opcions i terminis:
- Desistiment o reformulació del pressupost: l’associació pot renunciar a l’ajut concedit o adaptar el pressupost i les activitats a l’import de l’ajut proposat, si és inferior a l’import sol·licitat. Aquesta reformulació ha de mantenir l’objectiu i les condicions inicials, sense canviar substancialment l’activitat.
- Aprovació o denegació de la reformulació: si es presenta una reformulació, l’atorgament de l’ajut comporta l’acceptació de l’ajut. L’AGAUR pot denegar la reformulació, i en aquest cas es notificarà individualment a l’associació. Si es denega, l’associació pot optar per mantenir l’activitat i el pressupost inicial, comunicant-ho expressament a l’AGAUR dins dels 10 dies hàbils següents a la notificació. Si no es comunica, s’entendrà que l’associació desisteix de la sol·licitud.
- Presentació dins del termini: si l’associació no presenta la documentació d’acceptació dins del termini, es considerarà que renuncia a l’ajut.
- Al·legacions: les associacions poden presentar al·legacions en un termini de 10 dies després de la publicació de la proposta de resolució provisional. No obstant això, aquesta acció no allibera l’associació de presentar la documentació d’acceptació dins del termini establert. Les al·legacions es consideraran en publicar la resolució definitiva, però no hi haurà una resposta o informe per separat. Això vol dir que la resolució definitiva de concessió inclou la resposta a les al·legacions.
Què conté la proposta de resolució provisional?
La proposta de resolució provisional conté la llista de les associacions sol·licitants proposades per ser beneficiàries de l'ajut, prioritzada en funció de la puntuació obtinguda.
El termini per acceptar l'ajut finalitza el 17 de juny de 2025, inclòs.
Avís important:
Recordeu que per acceptar l'ajut, cal presentar la distribució del pressupost de l'activitat utilitzant la plantilla actualitzada (juny 2025). Les versions anteriors no s'acceptaran.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan rebré resposta?
Quan rebré resposta?
El termini legal màxim per resoldre és de 6 mesos a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC.
Com rebré la resposta?
Les resolucions es notificaran a les associacions interessades mitjançant la publicació al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Les resolucions han d’indicar els recursos que s’hi podran interposar.
Per tal de fer-ne una difusió més gran, i a efecte informatiu, també es comunica a través del portal "Tràmits gencat" i al lloc web de l’AGAUR.
Puc presentar un recurs?
Sí, la resolució especificarà els recursos que podràs presentar i els terminis per fer-ho.
- Contra la resolució d'inadmissió i desistiment, podràs presentar un recurs d'alçada en el termini d'1 mes des de l'endemà de la publicació de la resolució.
- Contra la resolució de concessió, podràs presentar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'1 mes des de l'endemà de la publicació de la resolució.
- En tots dos casos, també podràs presentar un recurs contenciós administratiu en el termini de 2 mesos des de l'endemà de la publicació de la resolució.
Com puc presentar un recurs?
Per presentar un recurs, consulta la pàgina web de l'AGAUR sobre presentació de documentació, al·legacions o recursos.
-
Quart pas
Rebre l'ajut
El pagament de l’ajut es farà mitjançant transferència bancària al compte corrent indicat per l’associació beneficiària, en dos pagaments:
El pagament de l’ajut es farà mitjançant transferència bancària al compte corrent indicat per l’associació beneficiària, en dos pagaments:
- Primer pagament: el 50% de l’import total concedit es tramitarà un cop resolta definitivament la convocatòria i acceptat l’ajut per part de l’associació beneficiària.
- Segon pagament: el 50% restant es farà quan l’associació justifiqui la despesa realitzada i hagi estat validada per l’AGAUR.
Canvi de compte bancari:
Si l’associació canvia el compte bancari, haurà de comunicar-ho a l’AGAUR i enviar, a través del tràmit associat a un expedient AGAUR, el nou compte bancari.
IMPORTANT:
La despesa mínima a justificar ha de ser igual o superior al 50% del cost total de l'activitat.
Segons la despesa justificada:
- Si és menor del 50%, es revocarà totalment l’ajut.
- Si és igual o superior al 50%, però menor al 100% es farà una reducció proporcional de l’ajut.
-
Cinquè pas
Justificar l'ajut
Per justificar l’ajut, l’associació beneficiària ha de presentar, la documentació justificativa com a màxim el 30 de setembre de 2025, inclòs.
Per justificar l’ajut, l’associació beneficiària ha de presentar, la documentació justificativa com a màxim el 30 de setembre de 2025, inclòs.
Ha de presentar la documentació següent a través del tràmit associat a un expedient AGAUR:
- Memòria justificativa de l’activitat, segons el model normalitzat, signada per la persona representant legal de l’associació. Aquest document ha d’acreditar que s’ha dut a terme l’activitat subvencionada, amb un resum de les activitats efectuades i els resultats obtinguts.
- Distribució del pressupost de l'activitat (versió actualitzada-juny 2025) detallat, també seguint el model normalitzat, que ha d’incloure:
- Relació classificada de les despeses efectuades per l’activitat.
- Relació detallada dels altres ingressos o subvencions que han finançat l’activitat subvencionada, indicant-ne l’import i la procedència. Si alguna despesa està imputada parcialment a altres subvencions, cal especificar la quantitat exacta o el percentatge assignat a cadascuna, així com l’òrgan que les han concedit.
El document de pressupost ha d’estar signat per la persona representant legal i la persona tresorera de l’associació.
AVÍS:
El document de pressupost de la sol·licitud ja inclou un apartat específic per desglossar la despesa efectuada, que s’ha d’utilitzar en aquest cas. La justificació de les despeses s’ha de basar en el pressupost acceptat o reformulat, i qualsevol desviació respecte del pressupost inicial s’ha de justificar.
Requisits de justificació de la despesa mínima
- Despeses mínimes: la despesa justificada ha de ser, com a mínim, el 50% de la despesa aprovada en la resolució de concessió de l’ajut. Si la despesa justificada és inferior al 50%, l’ajut es revocarà totalment.
- Cost final inferior al pressupost: si el cost final justificat de l’activitat és inferior al pressupost inicial, però es manté igual o superior al 50% del pressupost aprovat, es reduirà la quantia de l’ajut de manera proporcional a la reducció de la despesa. Això significa que l’ajut es recalcularà segons el percentatge final de la despesa efectuada respecte del pressupost inicial (pressupost acceptat).
Exemple:
Si l’associació justifica només el 75% de la despesa pressupostada (aprovada i acceptada), l’ajut es reduirà en la mateixa proporció, quedant en el 75% de l’import inicialment concedit.
- Modificacions de les condicions inicials: en cas de canvis en les condicions inicials de l’ajut o de variacions en el període d’execució de l’activitat (sempre que no impliquin un canvi substancial respecte de la normativa d’aquests ajuts), l’associació haurà de sol·licitar l’autorització a l’AGAUR, que valorarà i aprovarà els canvis, si escau.
- Realització de les activitats: s'han de realitzar entre el 13/9/2024 i el 12/9/2025. Només s'admetran ampliacions del termini d'execució si hi ha una necessitat justificada, i sempre que l'AGAUR ho aprovi. Si cal demanar una ampliació, la sol·licitud s'ha de presentar com a mínim 1 mes abans que acabi el termini inicial d'execució, és a dir, com a màxim el 12 d'agost de 2025.
- Ampliació del termini de justificació: si es necessita una ampliació del termini per justificar l’activitat, aquesta s’ha de demanar a l’AGAUR abans del 30 de setembre de 2025.
Si tens dubtes pots consultar el document Guia de justificació dels ajuts AEU de l'any 2024 (Versió juny 2025).
IMPORTANT:
- El termini màxim per justificar l'ajut és el 30 de setembre de 2025, inclòs.
- No s'accepten ampliacions del termini d'execució de l'activitat sense una justificació prèvia, que, si escau, ha d'acceptar l'AGAUR. En cas de sol·licitar l'ampliació, la sol·licitud s'ha de presentar abans que finalitzi el període inicial d'execució, és a dir, com a màxim el 12 d'agost de 2025.
- La despesa mínima a justificar ha de ser igual o superior al 50% del cost total de l'activitat. Segons la despesa justificada:
- Si és menor del 50% és revocarà totalment l’ajut.
- Si és igual o superior al 50%, però menor al 100% es farà una reducció proporcional de l’ajut.

Tràmits relacionats