Què has de saber?
El Protocol per a la prevenció, la detecció, l'actuació i la resolució de situacions d'assetjament sexual i assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere és un circuit d’intervenció davant de possibles conductes d’assetjament en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat.
Els objectius del protocol són:
- Elaborar estratègies de prevenció de l’assetjament sexual o discriminació per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, així com millorar-ne la detecció.
- Establir circuits d’intervenció ràpids i eficients davant d’aquests casos i mesures d’acompanyament i de reparació a les persones afectades.
- Definir els rols i les responsabilitats dels diferents agents, així com garantir la seguretat, la integritat, la confidencialitat i la protecció de les persones afectades.
Per a més informació pots consultar les preguntes més freqüents al web o contactar amb la bústia d'assetjament.
Confidencialitat:
La informació generada i aportada per les actuacions en l’aplicació d’aquest protocol tindrà caràcter confidencial i només serà accessible per al personal que intervingui directament en la seva tramitació.
Organisme responsable
A tots els empleats públics de l’Administració de la Generalitat de Catalunya inclosos en l’àmbit d’aplicació del Protocol i al personal d’empreses externes contractades per l’Administració o de col·lectius específics que tinguin una regulació pròpia, sempre que en els casos produïts presumptament hi hagi la implicació d’un empleat o empleada de l’Administració.
Quan es detecti un presumpte cas d’assetjament entre empleats públics i personal de col·lectius específics que tinguin una regulació pròpia, d’empreses o entitats públiques, o d’una empresa externa contractada per l’Administració, hi haurà una comunicació recíproca del cas i s’aplicaran els mecanismes de coordinació empresarial.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la intervenció
Un cop enviada la sol·licitud i mentre el tràmit no estigui finalitzat es pot aportar documentació consultant l'estat del tràmit o bé accedint a l’Àrea privada.
Un cop enviada la sol·licitud i mentre el tràmit no estigui finalitzat es pot aportar documentació consultant l'estat del tràmit o bé accedint a l’Àrea privada.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
L’Àrea de Bon Govern de la Secretaria d’Administració i Funció Pública, després de dur a terme un procediment d’investigació, emetrà un informe, en un termini màxim de quinze dies hàbils, en un dels [...]
L’Àrea de Bon Govern de la Secretaria d’Administració i Funció Pública, després de dur a terme un procediment d’investigació, emetrà un informe, en un termini màxim de quinze dies hàbils, en un dels sentits següents:
- Constata indicis d’assetjament objecte d’aquest protocol i, si escau, proposa la incoació d’un expedient disciplinari i l’establiment o el manteniment de mesures cautelars.
- No constata indicis de conductes d’assetjament objecte d’aquest protocol, però constata indicis que la situació analitzada pot constituir una altra falta disciplinària i proposar l’establiment de mesures cautelars.
- No constata indicis d’assetjament objecte d’aquest protocol ni de cap altra conducta susceptible de ser sancionada disciplinàriament i proposa l’aplicació de mesures per a la resolució del conflicte laboral.
- Estableix procediments per resoldre conflictes interpersonals.
L’Àrea de Bon Govern de la Secretaria d’Administració i Funció Pública traslladarà l’informe, com a informació reservada i als efectes oportuns, a la persona titular de la secretaria general del departament al qual pertany la presumpta víctima i, si són diferents, al de la part presumptament assetjadora. Així mateix, comunicarà aquest trasllat a les parts implicades: la presumpta víctima i la part presumptament assetjadora.
És el departament o departaments afectats els que hauran d’adoptar les mesures escaients a partir de les conclusions formulades a l’informe de l’Àrea de Bon Govern.
-
Tercer pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A l’’Àrea privada’ (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital)
- A l’’Estat de les meves gestions' (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).

Tràmits relacionats